Afbeelding
Photo by Justin Morgan on Unsplash

7 redenen om gebruik te maken van e-mail marketing

Partnercontent

Binnen bedrijven en organisaties is het zaak jouw producten en diensten aan de man te brengen. Gelukkig zijn er bijzonder veel manieren om dit voor elkaar te krijgen. Het is alleen wel zaak het op de juiste manier te doen. Zo werkt het ene marketinginstrument heel goed voor bedrijf A, terwijl bedrijf B juist beter gedijt onder andere manieren. Een van de manieren om meer verkopen te genereren is door gebruik te maken van e-mail marketing. Via deze weg stuur je e-mails naar bestaande of geïnteresseerde klanten, waarbij de kans aanwezig is dat zij opnieuw met jou in zee willen gaan. Maak jij hier al gebruik van? Zo niet, geen enkel probleem. Wel gaan je we aan de hand van 7 redenen vertellen waarom dit misschien toch handig is. 

1. Eenvoudig en zeer snel te versturen

De grootste reden om gebruik te maken van e-mail marketing is omdat het vrij eenvoudig is om snel e-mails te versturen. Het is zaak gebruik te maken van een nieuwsbrief programma, dat jou het leven een stuk makkelijker maakt. Op deze manier is het aan jou een leuke e-mail op te stellen die je met een klik op de knop naar duizenden mensen tegelijk kunt sturen. Deze e-mails zijn direct beschikbaar voor de ontvangers, waarna het alleen nog zaak is dat ze er ook daadwerkelijk iets mee gaan doen. Je kunt overigens veel beter worden in het schrijven van de e-mails middels de mailing tool van Flexmail. 

2. Goedkope marketing

E-mail marketing is relatief goedkoop. Een lidmaatschap op een van de nieuwsbrief programma’s is goed te betalen, waarbij je voor de rest alleen kosten kwijt bent aan de tijd die wordt besteed aan het schrijven van de e-mail. Doe jij dit dus bijvoorbeeld zelf, dan heb je hier helemaal geen kosten voor. Een goed opgestelde nieuwsbrief levert meer op dan je denkt. Dit maakt van e-mail marketing een relatief goedkope manier van marketing. Zeker als we het vergelijken met bijvoorbeeld het inzetten van Google Ads. 

3. Een eigen huisstijl

Een van de grote doelen van bedrijven is dat potentiële of bestaande klanten een goed gevoel bij hen krijgen. Dit is iets waar je met e-mail marketing perfect op in kunt spelen. Je kunt een e-mail namelijk erg persoonlijk maken. Dit doe je alleen al door de e-mail te beginnen met het toevoegen van de naam van de ontvanger. Dit staat direct al beter dan een openingszin als ‘beste lezer’. 

4. Linken naar de website

Zoals je begrijpt is het zaak de e-mails die je gaat versturen te voorzien van boeiende en relevante informatie. Je kunt deze uiteraard vullen met interessante acties en pakkende teksten. Daarnaast is het goed mogelijk om mensen naar je website of webshop te trekken. En dit is uiteindelijk toch waar het allemaal gebeurd. Je kunt heel subtiel een link naar een product plaatsen, waarna het voor de consument een stuk eenvoudiger is om met je in zee te gaan. Mensen houden van makkelijk en vooral niet te veel zinloze omwegen. Maak daar dus ook gebruik van.

5. De juiste doelgroep

Een lastig onderdeel binnen de marketing is het bepalen van de doelgroep. Binnen e-mail marketing is dit echter iets dat al redelijk op orde is. De kans is groot dat de ontvangers van jouw e-mails mensen zijn die eerder met jou in zee zijn gegaan of die zichzelf hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief. Dit betekent dat de klik er al is, waarna het alleen zaak is hen zover te krijgen een volgende of eerste aankoop de laten doen. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je e-mail aankomt bij mensen die niets met jouw bedrijf hebben. 

6. Makkelijk meetbare resultaten

Na het versturen van een e-mail wil je natuurlijk weten wat dit heeft opgeleverd. De meeste nieuwsbrief programma’s zijn gelukkig voorzien van een hoop informatie, waardoor deze jou binnen no-time kunnen vertellen hoeveel mensen jouw e-mail daadwerkelijk hebben gelezen en hoeveel mensen er bijvoorbeeld zijn overgegaan op een verkoop. Je kunt daarnaast zelfs letterlijk zien hoeveel euro je hebt verdiend met een e-mail. 

7. Mails die aankomen

Je wilt uiteraard dat de e-mails die jij opstelt daadwerkelijk worden verzonden en op de juiste manier terecht komen op de plaats van bestemming. Bedrijven zoals Mailchimp zorgen er gelukkig voor dat jij je hier niet druk over hoeft te maken. Hierdoor wordt voorkomen dat e-mails in de spambox terecht komen. Je begrijpt waarschijnlijk goed dat dit doodzonde zou zijn van de moeite. 

advertentie
advertentie