Afbeelding
Foto: Shutterstock

Website in eigen huisstijl onmisbaar voor ondernemers

22 april 2022 om 07:38 Partnercontent

Nederlandse ondernemers hebben baat bij een website, waarvan het webdesign aansluit op hun huisstijl. Wanneer een bezoeker de website bekijkt, moet deze direct herkennen dat de website van jouw onderneming afkomstig is. Dit is onder meer belangrijk, als gevolg van het feit dat consumenten gemiddeld zeven contactmomenten met een organisatie nodig hebben voordat zij een product of dienst afnemen. Dit is logischerwijs enigszins afhankelijk van de aard en waarde van het product. Ook wil je voorkomen dat klanten die momenteel je fysieke vestigingen bezoeken, worden afgeschrikt door de geheel andere stijl die je op de website gebruikt. Het één moet het ander aanvullen!

Professioneel reclamebureau inschakelen voor hulp 

Om tot een uniek webdesign te komen, schakelen veel ondernemers een online reclamebureau in. Deze partijen hebben de tools en kennis om een uniek webdesign te kunnen ontwikkelen, passend bij de huisstijl van je organisatie. Daarbij kan zo’n professioneel internetbureau advies geven over de wijze waarop je verschillende elementen uit de huisstijl terug kunt laten komen in het webdesign van je website. Denk niet alleen aan kleuren, maar ook aan eventuele symbolen die je in de huisstijl gebruikt. Heb je nog geen huisstijl voor je organisatie? Laat deze in dat geval ontwikkelen door het reclamebureau.

Huisstijl moet de doelgroep aanspreken 

Het ontwerpen van een huisstijl voor je bedrijf lijkt op voorhand wellicht eenvoudig. In de praktijk blijkt dat het niet te zijn. Het is van groot belang, dat de huisstijl qua kleurgebruik en bijvoorbeeld lettertype past bij de doelgroep van je organisatie. Felle kleuren spreken bijvoorbeeld voornamelijk jongere mensen aan. Daar waar een blauwe of zwarte kleur de zakelijke doelgroep aanspreekt; het straalt autoriteit uit. Een reclamebureau helpt je de doelgroep vast te stellen, om op basis daarvan tot een goede mix van kleuren en lettertypes te komen.

Website onmisbaar voor moderne ondernemer

De afgelopen jaren is het aantal ondernemers met een website fors toegenomen. Niet voor niets, een website is onmisbaar in de huidige tijd. Je wilt niet alleen je lokale doelgroep aanspreken, maar ook mensen uit andere delen van Nederland. Op deze manier vergroot je de omzet van je organisatie. Een volgende stap is een uitbreiding naar landen als Duitsland en België. Afhankelijk van het product of de dienst die je aanbiedt, kun je ook hier potentiële klanten bedienen om je organisatie verder te laten groeien. Daarbij zijn er steeds meer ondernemers die geen fysieke vestiging meer hebben, maar hun diensten en producten uitsluitend online aanbieden. Het kan hen een forse kostenbesparing opleveren.

Werken aan de vindbaarheid van een website

Schakel een reclamebureau niet alleen in voor het ontwikkelen van een webdesign of complete huisstijl. Raadpleeg zo’n partij ook, wanneer je de website beter wilt laten scoren in de zoekmachine. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie