Neeke Bakker-Pijlman in de nieuwe vestiging in Amersfoort, met een grote collectie kantoormeubilair.
Neeke Bakker-Pijlman in de nieuwe vestiging in Amersfoort, met een grote collectie kantoormeubilair. Hanna de Groot

Een goed ingerichte werkplek

30 oktober 2019 om 17:31 Zakelijk

AMERSFOORT Bureaus, kasten, bureaustoelen; Amersfoort is een werkplekinrichter rijker. Familiebedrijf Pijlman De Werkplekinrichter heeft vorige maand een nieuwe vestiging geopend aan de Maanlander 15, op bedrijventerrein Calveen naast de A1.

Neeke Bakker-Pijlman, eigenaresse: ,,De wortels van ons familiebedrijf liggen in Sneek, Friesland. Daar zijn mijn ouders bijna 40 jaar geleden begonnen met de eerste vestiging. Inmiddels heb ik het bedrijf overgenomen en hebben we ook een vestiging geopend in Zwolle. Amersfoort kwam op ons pad vanwege de centrale liggen en het feit dat hier nog niet veel werkplekinrichters zitten. Samen, met onze drie vestigingen bij elkaar, bieden wij meer dan 7000m4 aan kantoormeubilair aan.''

Iedereen kan terecht bij Pijlman: bedrijven, de overheid, horecagelegenheden, scholen, mkb's, maar ook mensen die vanuit huis werken. Bakker-Pijlman: ,,De laatste jaren wordt het steeds belangrijker om ergonomisch kantoormeubilair te hebben. Dit levert een belangrijke bijdrage aan veilig en gezond werken. Werkgevers zijn volgens de Arbowetgeving verplicht om ervoor te zorgen dat werknemers hun werk kunnen uitvoeren, zonder dat er mentale of fysieke problemen ontstaan. Onze volledige collectie is gecertificeerd en voldoet aan deze normen.''

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat bij Pijlman ook hoog in het vaandel. In de praktijk betekent dit dat zij bij alle bedrijfsbeslissingen een hoger bedrijfsrendement nastreven, in combinatie met het benutten van kansen die zorgen voor een beter milieu en meer welzijn voor medewerkers en de maatschappij.

Daarnaast betekent dit dat een groot deel van de collectie bestaat uit tweedehands kantoormeubilair, zoals bureaustoelen van verschillende topmerken. ,,Voor veel particulieren zijn deze te prijzig om nieuw aan te schaffen, zij moeten vaak het meubilair voor hun werkplek uit eigen zak betalen. Bureaustoelen worden door ons gerefurbished, door bijvoorbeeld nieuwe bekleding aan te brengen. We kunnen deze bureaustoelen dan voor een fractie van de nieuwprijs aanbieden, vaak tot wel 75 procent goedkoper.''

De afgelopen jaren heeft Pijlman een gebruiksvriendelijke webshop gebouwd, inclusief eigen bezorg- en montageservice. Hier is een ruim assortiment nieuw en gebruikt kantoormeubilair te vinden. Het familiebedrijf vindt het belangrijk dat zij ook de fysieke winkels aanhouden. ,,Zo kunnen onze klanten kijken en voelen wat het beste bij hen past, dat is in onze branche erg belangrijk. Daarnaast vinden we het als familiebedrijf fijn om persoonlijk contact met de klant te hebben. In een wereld waarin dit steeds minder wordt, hopen wij dat onze klant een bezoekje aan de showroom brengt, waarin wij ze graag professioneel adviseren.''

[De showroom en het magazijn zijn maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 tot 17.00 uur. Kijk voor meer informatie en de collectie: www.pijlman-kantoormeubelen.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie