Afbeelding
Foto: Shutterstock

Bedrijven huren SEO bureau in om online te scoren

Partnercontent

De vindbaarheid van een website in de zoekmachine heeft een grote invloed op het succes ervan. Des te beter de website gepositioneerd is, des te meer bezoekers zal deze logischerwijs trekken. Iedere bezoeker is bij het op correcte wijze toepassen van SEO een potentiële klant voor organisaties. Voor hen reden om te vertrouwen op de kennis en kunde van een extern online marketing bureau. Zelf aan de slag gaan met SEO kan het overwegen waard zijn, maar kost relatief veel tijd en kan bij het verkeerd toepassen hiervan een averechts effect hebben. Denk bijvoorbeeld aan het bouwen van een linkprofiel met verwijzingen vanaf websites die weinig waarde hebben; het kost tijd, geld en levert nauwelijks wat op.

Internet marketing vaak gedeeltelijk uitbesteed 

Overigens besteden organisaties doorgaans niet hun volledige internet marketing uit aan een externe partij. Online marketing bestaat uit verschillende componenten. Naast het toepassen van SEO voor het verkrijgen van hogere posities in de zoekresultaten, kun je hierbij ook denken aan het promoten van een organisatie op sociale media. Onder meer Instagram en Facebook worden vaak ingezet om de interactie te zoeken met de potentiële doelgroep van een bedrijf. Een derde vorm van internet marketing is het aanbieden van een nieuwsbrief. Het helpt klanten betrokken te houden; introduceer nieuwe producten, verwijs naar artikelen op de website en bied bijvoorbeeld regelmatig kortingscodes aan om klanten aan te zetten tot het doen van hun volgende aankoop.

SEO bestaat uit verschillende componenten 

Hetgeen zoekmachine optimalisatie zo lastig maakt voor bedrijven is het feit, dat SEO uit diverse componenten bestaat. Onderscheid wordt vaak gemaakt tussen het toevoegen van nieuwe content, het optimaliseren van technische componenten van een website en het uitbouwen van een linkprofiel. Zo’n linkprofiel is een netwerk van externe websites, die een verwijzing naar de website van een organisatie hebben opgenomen in hun content. Des te meer verwijzingen op websites van hoge kwaliteit, des te beter zal een website over het algemeen scoren in de zoekmachine. Het is bij SEO belangrijk aan ieder van deze drie componenten aandacht te besteden. Een online marketing bureau heeft hier de kennis en specialisten voor in huis.

Zoekwoordenonderzoek als basis voor SEO-activiteiten 

Om daadwerkelijk beter gevonden te worden in de toekomst, start men vaak met een zoekwoordenonderzoek. Zo’n zoekwoordenonderzoek is gericht op het vinden van zoekwoorden die gebruikt worden door de potentiële klant van een organisatie. Immers, op deze zoekwoorden wil een bedrijf straks gevonden worden. Belangrijk bij een zoekwoordenonderzoek is het in kaart brengen van de complexiteit van het ranken op zo’n zoekwoord en het zoekvolume hiervan. Het meest interessant zijn zoekwoorden met een hoog zoekvolume en een relatief lage complexiteit. Een SEO specialist helpt organisaties deze te vinden. 

advertentie