
Marcin Kasprzyk behaalt zwarte band in Brazilian Jiu-Jitsu
23 juni 2026 om 09:13 VechtsportenAMERSFOORT Marcin Kasprzyk heeft op 17 juni zijn zwarte band in Brazilian Jiu-Jitsu ontvangen. De uitreiking vond plaats tijdens een trainingskamp van Renzo Gracie Holland in Griekenland. Zijn trainer Kemail Verhoeven reikte de band uit.
De zwarte band geldt als een belangrijke mijlpaal binnen de vechtsport. Kasprzyk werkte daar ruim negen jaar naartoe met trainingen, wedstrijden en het geven van lessen. In die periode nam hij deel aan diverse nationale en internationale toernooien. Als bruine band behaalde hij onder meer wereld- en Europese titels in zijn categorie.
![]()
Bij de uitreiking waren meerdere zwarte banden uit binnen- en buitenland aanwezig, onder wie George Sernack uit de Verenigde Staten, Theo Tromp uit Sliedrecht en George Soulis uit Griekenland.
Volgens Kasprzyk vormt de zwarte band niet het eindpunt, maar juist het begin van een nieuwe fase binnen de sport. Als trainer in Amersfoort wil hij zijn kennis en ervaring blijven doorgeven aan de volgende generatie beoefenaars van Brazilian Jiu-Jitsu.
Met zijn promotie behoort Kasprzyk tot een relatief kleine groep sporters in Nederland die het hoogste bandniveau binnen de sport hebben bereikt.

















