Ingezonden: regiotaxi ter verbetering vatbaar

30 januari 2012 om 00:00 Nieuws

Als mindervalide maak ik gebruik binnen de regio van regiotaxi. Graag wil ik hier onder enige ervaringen mededelen.

Sinds de nieuwe aanbesteding van het vervoer, nu uitgevoerd door vervoerder Gomes loop ik tegen aantal punten aan. Wellicht is dit ter verbetering voor hun en gemeente vatbaar. We spreken hier over 25 januari ik had die dag om tien uur 's ochtends een taxi gereserveerd om naar werk te gaan. De taxi verscheen netjes op de afgesproken tijd, maar ging vervolgens over de halve Veluwe waardoor ik om twaalf uur op de plek van bestemming in Nijkerk arriveerde. Dit herhaalde zich vanochtend de 30e nog eens. Hierbij een schets hoe zo'n rit verloopt. De taxi-chauffeur arriveert laat mij in en zegt vervolgens, 'ik heb deze rit pas om tien voor half elf binnen gekregen'. 'Dus ik loop praktisch al een half uur achter de feiten aan'. Als ik de klant dus merk dat de volgende passagiers ook al een uur hebben zitten wachten word mijn verbazing nog groter. Tijdens een belletje naar de centrale zegt men, 'de oorzaak ligt bij het slechte weer'.

In het afgelopen weekend hoorde ik van een chauffeur dat hij onafgebroken, vijf uur achter het stuur had gezeten zonder enig pauze. Ik vraag me af vrede klanten en chauffeurs, waar de regiotaxi planners mee bezig zijn. Het gaat namelijk om speciaal doelgroepvervoer wat ook gewoon een eigen leven leidt en niet geregeerd moet worden door planners van Connexxion. En die de dienst uit maken. Denk dat hier ook een taak ligt bij gemeentes en of provincie. Om te toetsen hoe het vervoer verloopt en waar ze geld aan uit geven.

Henrie Verschuur

Amersfoort

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie