,,Oakley is een sportief kwaliteitsmerk en een fashion statement
,,Oakley is een sportief kwaliteitsmerk en een fashion statement", aldus Lafeber. Arjan Klaver

Oakley pop-up bij Opticlaer Emiclaer

Nieuws

AMERSFOORT Veranderende consumentenbehoeften en bijbehorende consumententrends vragen steeds om een vernieuwde aanpak om winkels voor de consument verrassend te houden. De eigentijdse ammunitie van de detaillist is het benutten van pop-up stores. Pop-up stores bieden beleving, zoals bij Opticlaer Opticiens. Twee maanden lang kan de consument de uitgebreide collectie van Oakley zien en ervaren.

Arjan Klaver

De uitstraling van Opticlaer Opticiens in winkelcentrum Emiclaer weerspiegelt in een oogopslag haar bedrijfsprofiel. Maar dat geldt uiteraard ook voor het interieur. Rondom de koffiebar zijn drie disciplines ondergebracht. Zo zijn er drie oogzorgruimten, voorzien van de meest geavanceerde apparatuur voor onder meer oogmetingen, optometrische onderzoeken, contactlenzen aanmeten en alles rondom brilvervangende ingrepen. „Voorts hebben we een uitgebreide collectie monturen", legt directeur/eigenaar Wim Lafeber uit. „Het is duidelijk dat we inhaken op de nieuwste trends. De bril moet bij de outfit en de gelegenheid passen, bijvoorbeeld zakelijk overdag en meer gewaagder voor 's avonds. Behalve monturen en oogzorg hebben we expertise op het gebied van contactlenzen."

[AUDIOLOGIE] ,,Audiologie, een specialisme dat zich richt op het meten, en door middel van hulpmiddelen de gehoorfunctie corrigeren, is ook aan ons dienstenpakket toegevoegd."

[OAKLEY] Verrassend is dat een deel van de winkelvloer is ingenomen door een shop-in-shop met een populair Amerikaans merk dat nauw verweven is met het bestaande assortiment van Opticlaer Opticiens: Oakley sportbrillen. „Dit merk is ooit in de motorsport begonnen", aldus Wim Lafeber. „Daarna volgden al snel skibrillen en in 1984 kwamen de eerste Oakley zonnebrillen op de markt die nu niet meer weg te denken zijn in het topsegment. Het is ook een mondiaal en innovatief merk dat in nauwe samenwerking met topatleten wordt ontwikkeld en geproduceerd. Bovendien wordt de collectie aangepast op de laatste modetrends. Wie een sportbril nodig heeft voor het dagelijks leven of voor het skaten, wielrennen, skiën of hardlopen, Oakley sportbrillen zijn altijd een goede keus. Brillen moeten beschermen tegen de zon, stof, vliegjes én de wind."

,,Oakley is zo ontworpen dat ze goed aansluiten rond de ogen en geen rand hebben onder het montuur, zodat het zicht op de weg optimaal blijft. Het effect van de sportbrillen kan de klant ervaren dankzij een simulatie-opstelling. Bovendien kunnen bij sportbrillen van Oakley de glazen ook op sterke gemaakt worden. Het is overigens niet alleen een sportief kwaliteitsmerk, maar nog veel meer een fashion statement. Met Oakley maken we zichtbaar dat we compleet willen zijn in product en dienst", aldus Lafeber.

[a]        [Opticlaer Opticiëns, Emiclaerhof 370, 3823 EV Amersfoort, 033 - 4551136, www.opticlaer.nl

advertentie