Afbeelding

Hulp bij digitale vragen in de Bibliotheek het Eemhuis

Overig Deel je nieuws

‘Hoe moet ik nou die Oxxio app op mijn i-pad downloaden?’ ‘Waarom krijg ik twee groene vinkjes als ik Whatsapp gebruik?’ ‘Mijn laptop gaat te langzaam kunt u helpen om de laptop sneller te krijgen?’ Of de bezoekers van het Digitaal Hulpplein nu het besturingssysteem Apple of Android gebruiken, de medewerkers kunnen helpen en doen dit gratis. Elke donderdagochtend zitten ze klaar in de Bibliotheek het Eemhuis voor wie digitale vragen heeft.

Een regelmatige bezoeker is mevrouw Paulusma: “Vandaag ben ik hier met mijn iPad, vorige maand was het mijn smartphone. Ik ben al met verschillende vragen geweest, ook over de instellingen van de apparaten. Ik word altijd erg vriendelijk geholpen en eenmaal thuis ben ik blij dat ik het begrijp en er weer mee verder kan.” Ze voegt eraan toe dat ouderen dit best zelf kunnen leren. Om die reden is zij ook lid van Seniorweb, een landelijke vereniging actief sinds 1996 met als doel de digitale wereld begrijpelijk te maken. 

Mevrouw Gerlings komt voor het eerst digitale hulp vragen. Ze had in de krant gelezen over het Digitaal Hulpplein en wil iets weten over haar twee e-mailadressen, een cursus van Duo Lingo en Whatsapp. Ze is blij met de medewerkers die haar op weg kunnen helpen.

Het Digitaal Hulpplein is van 10.00 tot 12.00 uur. Vlak voor 12.00 uur komt er nog een bezoeker met een probleem met zijn iPad. De medewerker wil hem niet nog een week laten wachten en helpt de bezoeker uit de brand. 

Het Digitaal Hulpplein vindt elke donderdagochtend plaats van 10.00 tot 12.00 uur in De Koppeling in de Bibliotheek het Eemhuis. Te vinden op de tweede etage achter de espressobar. Ook in de Bibliotheek Hoogland kan elke donderdag van 10.00 tot 12.00 uur het Digitaal Hulpplein bezocht worden. De hulp is gratis en een afspraak maken is niet nodig.

advertentie