Ondernemers Krommestraat slaan handen ineen

27 mei 2013 om 00:00 Nieuws

BINNENSTAD - De ondernemers van de Krommestraat hebben besloten gezamenlijk de schouders te zetten onder de verbetering van hun straat in het centrum van Amersfoort. Dit gebeurde tijdens een bijeenkomst op 27 mei in De Stad van Cahen, die georganiseerd was door Stadsherstel MiddenNederland. Door middel van diverse maatregelen willen de ondernemers het gebied waar zij gevestigd zijn nog aantrekkelijker maken voor winkelpubliek , restaurantbezoekers en bezoekers van de mooie binnenstad van Amersfoort.

Stadsherstel, eigenaar van een groot aantal panden in de binnenstad, heeft het initiatiefgenomen om samen met ondernemers, pandeigenaren en gemeente een plan uit te werken dat ervoor moet zorgen dat de Krommestraat ook in de toekomst kan blijven floreren als winkel- en horecagebied. 'De detailhandel maakt een moeilijke periode door', zegt Martin Boswinkel, directeur Stadsherstel . 'De vooruitzichten zijn somber. Willen we dit unieke winkelgebied overeind houden, dan moeten we ons met zijn allen voorbereiden op een nieuw winkeltijdperk. Een tijdperk waarin we de steeds kritischer wordende consument blijven verrassen met nieuwe ideeën en nieuwe belevingen.'

Voor de uitwerking van het plan heeft Stadsherstel Urban Solutions in de arm genomen. Dit bureau, gespecialiseerd in marketingconcepten voor winkelgebieden, heeft samen met Molenbeek Makelaars het gebied onder de loep genomen. Tijdens de bijeenkomst gaf directeur Linda Annink, behalve een visie op de toekomst van het winkelen, een aantal uitgewerkte ideeën als schot voor de boeg. Naast min of meer voor de hand liggende verbeteringen als eenduidige gevelsigning, sfeervolle groenvoorziening en betere verwijzingen bij de entree, werden ook verrassende oplossingen getoond als virtuele etalages, mobiele betaalmogelijkheden, originele winkelformules en tijdelijke (pop-up) winkels en servicepunten. Ook werden voorbeelden gegeven van bij het gebied passende communicatie en promotie. 'Het gaat erom dat we van deze locatie een echte bestemming weten te maken', legt Linda Annink uit. 'Passend bij de kernwaarden van dit gebied: kleurrijk, verrassend, puur en eerlijk. Alles draait om branding, dat geldt voor elk product. Wij gaan echter nog een stapje verder en passen hier imagineering toe: winkelen als ultieme beleving. '

Aan de uitnodiging van Stadsherstel hebben de meeste ondernemers uit de Krommestraat gehoor gegeven. Ook de ondernemers uit Achter het Oude Stadhuis, de zijstraat die vanaf de Krommestraat naar de Hof leidt, zijn bij het plan betrokken. Daarnaast waren ook andere pandeigenaren en vertegenwoordigers van de gemeente aanwezig. Na afloop van de presentatie gaf dagvoorzitter Jan-Willem van Lieshout van Molenbeek Makelaars de aanwezigen de gelegenheid hun mening te geven en vroeg hij hen om hun medewerking. Dit resulteerde in een unaniem 'ja'. Onder leiding van Urban Solutions en Molenbeek Makelaars en in samenwerking met alle belanghebbende partijen zal het plan nu verder worden uitgewerkt.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie