‘Afscheid van netwerker pur sang’

5 maart 2008 om 00:00 Nieuws

,,Wat is dit een leuke stad stad’’, dacht Warmelink toen hij vijf jaar geleden in Amersfoort kwam werken. ,,Maar een andere gedachte die ik had, was ‘Waarom weet niemand dit?’’ Warmelink vond dat de stad wel wat meer gepromoot kon worden en werd onder meer bestuurslid voor ‘Amersfoort Prominent op de Kaart’. Daarbij zag hij ook nadrukkelijk het bedrijfsbelang van het Berghotel. ,,Want als het regent in Amersfoort, druppelt het in de hotels.’’ Warmelink vond dat organisaties alleen maar ‘hun eigen ding’ deden, maar om de stad beter op de kaart te zetten, moest er meer worden samengewerkt. ,,Er moest meer synergie komen. Ik heb daarom gepleit voor de komst van een ‘city marketeer’.’’ Warmelink is blij dat die city marketeer er nu ook echt is.

Vertrek Harald Warmelink bij Berghotel AMERSFOORT - De afgelopen vijf jaar kon Amersfoort niet gemakkelijk om Harald Warmelink heen en dat was niet alleen vanwege zijn imposante gestalte. De directeur van het Golden Tulip Berghotel is vandaag voor het laatst in functie aan de Utrechtseweg. Na vijf jaar Berghotel vertrekt Warmelink naar Utrecht waar hij leiding gaat geven aan vergaderaccommodatie La Vie.

door John Spijkerman

,,De basis van het Berghotel is de conferentiecomponent: het meeting-centre’’, zegt Warmelink. Doordeweeks maken trainingsbureaus veel gebruik van de 90 kamers en 17 zalen in het Berghotel. ,,Onze focus was vijf jaar geleden meer landelijk. Mijn opdracht was het hotel lokaal op de kaart te zetten en de weekendbezetting een nieuwe impuls te geven.’’ Hij maakte daarvoor gebruik van de natuurlijke omgeving in Amersfoort en zocht samenwerking met onder meer Dierenpark Amersfoort en De Waterlijn. Het zorgde ervoor dat er tegenwoordig meer toeristen in het weekend in het Berghotel logeren dan vijf jaar geleden.

Warmelink heeft het Berghotel aangepast aan de eisen van de tijd: hotelkamers werden opnieuw ingericht en er kwam een fitnessruimte op de vijfde verdieping. Ook het parkeerterrein werd uitgebreid en er kwam een nieuw terras. Ten slotte werd het zwembad in het hotel vervangen door twee nieuwe vergaderzalen. Warmelink merkt op dat het aantal hotelkamers in Amersfoort de komende jaren zal verdubbelen. Een eventuele verdere uitbreiding van hotelaccommodaties kan niet zonder goed overleg. ,,Amersfoort heeft er geen baat bij als alle hotels leegstaan.’’

Als netwerker pur sang, heeft Warmelink de bekendheid van het Berghotel vooral willen vergroten, door netwerkevenementen te organiseren. ,,Je kan mensen zo het hotel laten zien en beleven.’’ Samen met de ABN-AMRO organiseerde hij de Bergparty, waar ondernemers uit de regio elkaar op informele wijze ontmoeten. Ook heeft hij de samenwerking tussen politici, kunstenaars en ondernemers een impuls gegeven met het concept B-Art, waarbij lokale kunstenaars exposeren in het Berghotel. Inmiddels heeft het Berghotel met Galerie B-Art een volwaardige expositieruimte. Warmelink blijft ‘strategisch betrokken’ bij B-Art. ,,Maar we willen ons nu ook richten op ondernemers, politici en kunstenaars buiten Amersfoort.’’

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie