Per Expressie tilt met crowdfunding het decor van BLOKfest naar een hoger niveau

26 juli 2012 om 00:00 Nieuws

AMERSFOORT - Stichting Per Expressie organiseert al 10 jaar festivals door en voor jonge Amersfoorters en slaat voor het aankomende BLOKfest een nieuwe weg in. Met behulp van crowdfunding wil Per Expressie het decor op het festivalterrein een professionele twist geven. De site voordekunst.nl geeft festivalorganisatoren de mogelijkheid om eenvoudig geld te werven voor projecten. Uiteraard moeten de organisatoren wel iets tegenover deze donaties zetten.

Voordekunst.nl is een initiatief dat sinds 2010 bestaat, en uniek is in haar werk. Stichting voordekunst.nl is een website voor crowdfunding voor kunstprojecten en heeft als doel een 'instrument te bieden om het ondernemerschap in de kunst te vergroten, en het draagvlak voor kunst en cultuur zichtbaar te maken'.

Via de website is het mogelijk voor particulieren en bedrijven om een project naar keuze te steunen. Hier staat altijd een beloning tegenover vanuit het project zelf, per grootte van de donatie verschilt de beloning. De laagste donatie van €10,00 garandeert een toegangskaartje tot het festival, €25,00 geeft je toegang, een goodiebag én een ijskoude consumptie. Met een steun van €50,00 of meer krijgt de donateur twee toegangskaarten en een dagje in de watten gelegd.

Per Expressie heeft ervoor gekozen om via voordekunst.nl een bouwproject als onderdeel van BLOKfest aan te bieden. Tijdens dit bouwproject, dat de twee dagen voorafgaand aan het festival zal plaatsvinden, zal nieuwe decorbouwen 'opleiden' en begeleiden door middel van de inzet van kunstenaars ingehuurd door Per Expressie. Het bouwproject beloofd een succes te worden omdat Per Expressie vele ambassadeurs in Amersfoort en omgeving heeft in de vorm van ondernemers, kunstenaars en muzikanten die de stichting een warm hart toedragen, en een enorm bestand aan enthousiastelingen die via Facebook en andere sociale media de stichting steunen. Naast het gebruik van voordekunst.nl, lokale pers, en sociale media verspreidt Per Expressie een oproep onder 400 jongeren uit Amersfoort en omgeving die bij voorgaande evenementen de ondernemingen van Per Expressie hebben gesteund.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie