Profin vertrouwd en verantwoord
10 augustus 2011 om 00:00 Ondernemend,,De wens van de klant staat altijd voorop”, zegt managing director Folkert Fennema. ,,Wij doen ons werk op een zo zuiver en verantwoord mogelijke wijze. Natuurlijk, we zijn een onderneming en we willen geld verdienen, maar dan wel op een gezonde manier, niet over de rug van de consument. Wij hebben bijvoorbeeld nooit meegedaan aan een hype, zoals de beleggingshypotheek, waar geld geleend werd om te kunnen beleggen. Dat was en is geen product waar ons kantoor en onze adviseurs zich mee identificeren. Het is onze voornaamste zorg, dat de klant altijd weet waar hij of zij voor tekent.”
Betrokkenheid en persoonlijke aandacht, dat zijn twee belangrijke factoren in het contact tussen de klanten en de adviseur. ,,Wij gaan voor een lange termijnrelatie”, aldus Fennema, ,,én een persoonlijke. Niemand is hier een nummer. Juist in deze onpersoonlijke tijd prefereren consumenten voor hun financiële zaken nog steeds een gesprek van mens tot mens. Veel grote financiële instellingen bieden dat niet meer, wij wel. Het is in onze ogen niet alleen de enige manier om een vertrouwensrelatie op te bouwen, maar bovendien ook de enige mogelijke weg naar een goed advies. Dat onze klanten die aanpak waarderen laten ze ons dikwijls weten, het voelt goed, het is goed.”
Duurzaamheid hoort als vanzelfsprekend bij een betrokken onderneming. Fennema: ,,Het oplossen van financieringsvraagstukken en het verzekeren van sustainable energy is een andere poot van Profin. Dan moet je bijvoorbeeld denken aan wind- en zonne-energie.”
Profin, een vertrouwde naam. ,,Onze klantenkring groeit hoofdzakelijk door mond tot mondreclame. Overigens mogen we hen medio oktober begroeten op onze nieuwe kantoorlocatie, villa Paaslo, aan de Utrechtseweg 154. Daar beginnen wij aan een nieuw hoofdstuk, maar natuurlijk zonder de toonzetting te veranderen.”
Profin
Zonnehof 42, 3811 ND Amersfoort
033 - 247 50 45
www.profin.nl