Afbeelding
Roel Hemkes

Reizigers beoordelen Valleilijn met een 7,5

21 maart 2018 om 10:38 lokaal

AMERSFOORT Volgens het rapport van de OV-klantenbarometer, waarin gebruikers lokale vervoerder mogen beoordelen, krijgt de Valleilijn een 7,5. Landelijk krijgen de regionale vervoerders gemiddeld een 7,6. 

De vervoerders werden beoordeeld op onder meer zitplaats, netheid, vriendelijkheid, rijstijl, geluid, gemak instappen, informatie algemeen, informatie vertragingen, gemak kopen vervoersbewijs, tarief, reissnelheid, gebruiksgemak OV-chipkaart, frequentie, overstaptijd en de totale rit.

De Valleilijn wordt redelijk goed beoordeeld, met bijvoorbeeld een 8,8 voor het instapgemak en een 8,4 voor wat betreft zitplaatsen. Toch zijn er ook verbeterpunten. Volgens het rapport zijn de meest genoemde verbeterpunten voor volgend jaar de frequentie, kans op zitplaats en informatie over vertragingen. De frequentie wordt in het rapport beoordeeld met een 6,8 en de informatievoorziening bij vertragingen met slechts een 6,1. 

De ondervraagden zijn erg kritisch op het tarief van de Valleilijn. Deze wordt al jaren niet met een voldoende beoordeeld en eindigt ook dit jaar op een 5,4. Kanttekening hierbij is dat het landelijk gemiddelde wat betreft tarief ook slechts een 5,5 is. 

VOORUITGANG In het onderzoek is te zien dat bijvoorbeeld de categorie 'gemak kopen vervoersbewijs/laden reissaldo' aan het groeien is. In 2014 werd deze voor het eerst beoordeeld met een 7,7. In 2015 was dit een 7,9 en sinds 2016 een 8,1. 

SOCIALE VEILIGHEID Wat betreft sociale veiligheid zijn de klanten redelijk positief. Zo beoordelen ze de veiligheid van de rit met ruim een 8 en de veiligheid in zijn algemeenheid met een 7,9. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie