Afbeelding
Facebook Coffee Corazon

Horecaondernemer is klaar met geklaag: 'Tot na de zomerslaap'

1 mei 2020 om 17:32 Corona

AMERSFOORT De oproep van Dirk-Jan Stip om als horeca-ondernemer te stoppen met klagen komt nog altijd op veel pagina's voorbij. Een kleine twee weken geleden deelde de eigenaar van Coffee Corazon het bericht en daarmee gaat de ondernemer nog altijd viral. 

door Jeroen van der Veer

Zelf heeft Stip ook twee zaken en hij vertelt in het bericht dat hij zich óók zorgen maakt. Hij schrijft dat hij probeert zijn team compleet te houden, de kosten te beperken en de verliezen beheersbaar te houden. ,,Maar beste zogenaamde belangenverenigingen voor de horeca: stop met die pamfletten, geweeklaag, gebedel. Ik wil daar niet bij horen."

Het geklaag over regelingen is hij beu, schrijft hij in het lange bericht. ,,Die zijn netjes en worden zonder veel gedoe uitgevoerd. In mijn geval: maandag ingediend, vrijdag de NOW-toelage al op onze rekening. In vertrouwen. Chapeau. Zo snel heb ik nog nooit een factuur betaald gekregen."

Toch beseft ook de eigenaar van Coffee Corazon dat de regeling geen schadeloossteling is. ,,Die is er voor niemand, ook niet voor de horeca. En terecht. Het Rijk kan er immers ook niets aan doen en moet moeilijke keuzes maken. Het kost ons geld. Bakken. En dat is slikken."

,,Maar we zijn er straks weer", vervolgt hij. ,,Met onze gastvrijheid en onze ziel. Met onze vaste gasten en hopelijk veel nieuwe. Met een gemeende lach, want dat is wat de horeca moet zijn: een plek (en een branche) waar je je fijn en welkom voelt. Klagen en bedelen horen daar niet thuis. Tot na de zomerslaap."

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie