Afbeelding
Urban Solutions

Campagne Sint Jorisplein genomineerd voor marketingprijs

4 maart 2019 om 20:40 Nieuws

AMERSFOORT De campagne #Beyourself voor winkelcentrum Sint Jorisplein in Amersfoort is genomineerd voor de jaarlijkse marketingprijs van de NRW (Nederlandse Raad Winkelcentra). De campagne is bedacht en uitgevoerd door bureau Urban Solutions in opdracht van Altera Vastgoed.

#Beyourself richt zich op een jonge doelgroep: 'screenagers' (16-21 jaar) en 'millennials' (26-31 jaar). Voor de winkels op het Sint Jorisplein, waaronder H&M, Berschka, Vero Moda en The Sting, is dit een belangrijke doelgroep. Uit onderzoek blijkt dat deze jongeren hun zelfbeeld sterk laten beïnvloeden door wat zij op de sociale media tegenkomen. Ze voelen de behoefte om zich te vergelijken met anderen en de angst om iets te missen is groot. De campagne #Beyourself spoort hen aan om hun eigen pad te volgen en vooral zichzelf te zijn. Met de hulp van lokale influencers helpt het winkelcentrum hen om het beste uit zichzelf te halen maar vooral om trots te zijn op wie en hoe ze zijn.

CHATTEN Rachel Heek, Fleur Smit en Margot Hanekamp zijn alle drie bekende vloggers en bloggers uit de omgeving van Amersfoort. Zij zijn het afgelopen jaar het gezicht geworden van winkelcentrum Sint Jorisplein. Op de landingspagina hebben zij regelmatig tips, verhalen en video's geplaatst om hun fans te inspireren en te 'coachen'. Maar ook is het mogelijk om met hen live te chatten op de website, om advies te vragen en hen te ontmoeten tijdens evenementen. Door deze informatie en een platform aan te bieden, wil winkelcentrum Sint Jorisplein dé plek zijn waar de jonge doelgroep zich welkom voelt, zichzelf kan zijn en terecht kan met vragen die hen elke dag bezighouden.

MEERWAARDE ,,De #Beyourself-campagne past perfect in het moderne winkellandschap waar winkelcentra die méér te bieden hebben dan alleen een verzameling verkooppunten, succesvoller zijn'', zegt Urban Solutions. ,,Dit wordt de sociale meerwaarde van een winkelgebied genoemd. Het Sint Jorisplein is het eerste winkelgebied dat de sociale meerwaarde van het centrum centraal heeft gezet in een campagne en waarbij influencers de rol van coach op zich hebben genomen. 
De campagne heeft in het eerste jaar al een stijging van bijna tien procent aan bezoekers aan het winkelcentrum opgeleverd. Online was dit percentage nog hoger, namelijk 34 procent meer volgers op Instagram, hét platform waar screenagers en millennials voornamelijk actief zijn.''

AWARDS De NRW Marketing Awards worden jaarlijks uitgereikt aan de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. Naast de vakjuryprijs voor de categorieën 'Campagnes gericht op Brand Awareness en (Re)positioning' en 'Acties en Events met de focus op Brand Activation' kiezen de aanwezige retail- en marketingspecialisten de winnaar van de overkoepelende Publieksprijs.

Afbeelding
Afbeelding
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie