Omur Markt: standpunten over ‘groothandel’ liggen ver uiteen

19 mei, 18:06 Politiek
Gemeente Amersfoort
Foto's voor een onderzoek naar verkeersoverlast op het Neptunusplein, begin 2020. Omur Markt was er toen nog niet.

AMERSFOORT Met de hakken in het zand stonden de strijdende partijen tegenover elkaar in de raadszaal, bij het bespreken van de kwestie-Neptunusplein. Enerzijds de ondernemersvereniging en de omwonenden, die willen dat de Omur-supermarkt vertrekt. Anderzijds de gemeente en de gemeenteraad, die hopen dat de al geplande maatregelen effect zullen hebben. Een verhuizing van de zaak zit er niet in. Tussen hen in zaten de uitbaters van de supermarkt: het echtpaar Arslan.

Ze kwamen er niet uit. Mensen uit de buurt kwamen met een klaagzang over de overlast waarvan vooral sprake zou zijn sinds de vestiging van deze winkel, kort na de zomer van 2020. Ze hielden het beschaafd, deden moeite hun emoties te bedwingen en beaamden dat er al eerder probl..

Mis niks, lees alles van Amersfoort

Blijf op de hoogte van alles wat er speelt in de gemeente Amersfoort en omliggende plaatsen met De Stad Amersfoort. Onze redactie plaatst elke dag nieuwe artikelen en exclusieve verhalen online. Als abonnee van De Stad Amersfoort lees je die allemaal. Schrijf je in, dan lees jij ook alles over Amersfoort.