PREMIUM ARTIKEL

Politiek
Foto: Gemeente Amersfoort
19 mei 2022, 18:06
Foto's voor een onderzoek naar verkeersoverlast op het Neptunusplein, begin 2020. Omur Markt was er toen nog niet.
AMERSFOORT

Met de hakken in het zand stonden de strijdende partijen tegenover elkaar in de raadszaal, bij het bespreken van de kwestie-Neptunusplein. Enerzijds de ondernemersvereniging en de omwonenden, die willen dat de Omur-supermarkt vertrekt. Anderzijds de gemeente en de gemeenteraad, die hopen dat de al geplande maatregelen effect zullen hebben. Een verhuizing van de zaak zit er niet in. Tussen hen in zaten de uitbaters van de supermarkt: het echtpaar Arslan.

Ze kwamen er niet uit. Mensen uit de buurt kwamen met een klaagzang over de overlast waarvan vooral sprake zou zijn sinds de vestiging van deze winkel, kort na de zomer van 2020. Ze hielden het beschaafd, deden moeite hun emoties te bedwingen en beaamden dat er al eerder problemen waren met de veiligheid en het zwerfafval op het plein.