Afbeelding
Thomas Schaper/Esther Ocheng

Voor wie niet naar het WK wil kijken, maar wél solidariteit wil tonen met de slachtoffers.

13 november 2022 om 22:57 Overig Deel je nieuws

Het is een veelbesproken onderwerp in het nieuws en het wordt met de dag actueler: het WK in Qatar. Normaliter staat een dergelijke voetbalcompetitie bekend om alle euforie die ermee gepaard gaat. Deze keer is dat anders. We kunnen niet ontkennen dat er ten behoeve van dit WK op een extreme manier mensenrechten worden geschonden. De arbeiders die onder erbarmelijke omstandigheden hun leven op het spel zetten om te bouwen aan stadions, zijn hiervan de dupe. Wanneer zij letterlijk overlijden door het werk dat ze verrichten, blijven hun families achter met restschulden.

Tijdens de wedstrijden van het Nederlands elftal worden drie  benefietconcerten ten behoeve van de nabestaanden van de slachtoffers. Er is muziek te horen, maar ook kun je luisteren naar verhalen van mensen die zelf te maken hebben gehad met onrecht of voor mensen zijn gekomen: Een van onze sprekers komt uit Amersfoort en heeft middels crowdfunding het achterstallige salaris opgehaald voor een arme Bengaalse boer uit Bangladesh. Een van de zangers was zelf hoogopgeleide migrantarbeider in het Midden-Oosten en zal iets vertellen over zijn ervaringen daar.

Voor alle mensen die niet willen kijken naar het voetbal, maar wél iets willen doen: Wees welkom!

21 november 17.00 uur

25 november 17.00 uur

29 november 16.00 uur

Locatie: het Brandpunt, laan naar Emiclaer 101, Amersfoort

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie