Afbeelding
Lex van Lieshout

Gelikete tweet van Citymarketing zorgt voor vraagtekens

Maatschappelijk

AMERSFOORT Een gelikete tweet van Amersfoort Marketing heeft bij VVD-fractievoorzitter Maarten Flikkema voor flink wat vraagtekens gezorgd. Een misklik of niet, zo'n 'fout' kan en mag volgens hem niet gemaakt worden. Daarom heeft hij aan de voorzitter van de raad schriftelijke vragen gesteld. ,,Zo iets moet je als professional niet overkomen."

door Jeroen van der Veer

In een tweet van schrijver Thomas Rueb wordt aangegeven dat er een serie komt over Laura H., één van de bekendste Syriëganger van Nederland. Frummel, een nickname van een ander twitter-account, schrijft daarover: ,,Talloze mensen, onthoofd, verbrand, verkracht, overreden door tanks, afgeschoten, gekruisigd, verdronken.... Nederlands spektakel. Spannend. De inkt mag misschien wel droog zijn Thomas Rueb, maar het bloed niet. Een met bloed gevulde bankrekening, wat een lul..."

Die laatste tweet, van Frummel, werd door Amersfoort Marketing geliket. ,,Het zou een misklik kunnen zijn, maar dat zie je niet aan de buitenkant", aldus Flikkema. ,,Ik niet en hun volgers die iets willen weten over Amersfoort ook niet. Volgens de VVD fractie past het liken, en daarmee delen van dit bericht met volgers, niet in het beeld dat CMA van Amersfoort naar buiten dient te brengen."

* Citymarketing was (nog) niet bereikbaar voor commentaar.

advertentie