De jongens van De Amersfoortse

Nieuws

AMERSFOORT - Begin december verschijnt bij uitgeverij Brayn Books het boek De jongens van De Amersfoortse. Daarin wordt de 75-jarige geschiedenis beschreven van dit verzekeringsbedrijf dat volgend jaar van Amersfoort naar Utrecht gaat verhuizen.

'De Amersfoortse' is een bekend verzekeringsmerk in Nederland, vooral vanwege de uitgekiende televisiereclames. Wat ooit in een woonhuis in Amersfoort begon als een kleine ziektekostenverzekeraar, is in de loop der jaren uitgegroeid tot een van de belangrijkste inkomensverzekeraars van het land.

In De Jongens van De Amersfoortse beschrijven de auteurs Addy Schuurman en Rob Hoegen de ontwikkeling van het bedrijf, maar het boek biedt ook een lezenswaardig overzicht van de trends van de afgelopen driekwart eeuw in de verzekeringsmarkt.

De naam De Amersfoortse blijft ook na het vertrek van het bedrijf naar Utrecht bestaan. Om de hechte band met de moederstad te benadrukken, wordt het eerste exemplaar aangeboden aan de burgemeester van Amersfoort, Lucas Bolsius. Dat gebeurt op maandag 2 december in Stadsbrouwerij De Drie Ringen.

advertentie