Proef de sfeer van De Stadskamer

30 juni 2010 om 00:00 Nieuws

,,De Stadskamer is zeer sfeervol , maar is geen supertrendy zaak. In Amsterdam kom je misschien weg met een zaak voor de happy few, hier niet. Bovendien ben ik niet zo van het strakke, als het niet in je zit dan werkt het ook niet. Wanneer je een sfeer in een restaurant neerzet dan moet je dicht bij jezelf blijven. Als je jezelf in je eigen zaak thuis voelt dan straalt dat af naar je gasten. Dan voelen zij zich op hun beurt ook sneller op hun gemak.”

VATHORST - Restaurant De Stadskamer kenmerkt zich door haar stijlvolle Engelse sfeer, de hoge kwaliteit van haar gerechten op een gevarieerde menukaart en haar goede service. Kortom het is horecaondernemer Lex Hülsenbeck opnieuw gelukt om een uitstekend restaurant neer te zetten.

In haar zesjarig bestaan heeft De Stadskamer een gevarieerde klantenkring opgebouwd. ,,Door de week hebben we veel zakelijke gasten en in het weekend voornamelijk particulieren. Dat maakt het samenstellen van een menukaart een lastige opgaven. Particulieren letten nu eenmaal meer op de prijs en de zakelijke gast meer op onze service, maar we hebben een mooie balans gevonden”, vertelt Hülsenbeck: ,,De gerechten op de kaart zijn heel divers, verder hebben we regelmatig acties met seizoensgerechten. Bovendien kan er veel buiten het menu om. Gasten die bijvoorbeeld een paar dagen van te voren reserveren en dan een oester of een kreeftmenu willen. Dat is allemaal geen probleem, onze kok zit niet vastgebakken.”

Chef-kok van De Stadskamer is Sjors Lans, een uitermate creatieve kok en een goede teamplayer. ,,Lans laat graag aan tafel vragen of de gasten verrast willen worden. Hij kookt graag uit de losse pols, intuïtief bijna. Gerechten die niet op de kaart staan dus, maar waarvoor hij de ingrediënten net ingekocht heeft. Dan hebben we bijvoorbeeld King Size Gamba’s en zeetong voor een mooie prijs. Want dat is wel een beetje onze sport en spel, betaalbaar en bijzonder. We zijn een restaurant zonder hoge drempel, dat willen we zo graag zo houden, maar dat betekent niet dat we ergens concessies aan doen.”

In de toekomst wil De Stadskamer proberen om haar gasten een nog betere service te bieden. ,,We willen nog persoonlijker worden”, aldus Hülsenbeck: ,,Dat zijn we nu al, iedereen wordt persoonlijk begroet en bij vertrek wordt iedereen begeleid. Maar we willen onze service uitbreiden naar het herkennen en het erkennen van de persoonlijke voorkeuren van onze gasten. Op die manier maken we van de Stadskamer nog meer een thuis.”

Restaurant De Stadskamer, Bergenboulevard 15, Amersfoort, 033-2863015, www.destadskamer.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie