Hunink & Holtrigter: duidelijke taal

7 oktober 2009 om 00:00 Nieuws

,,We staan plotseling weer met beide benen op de grond. Alleen de rol die de banken in het hele spel spelen, daar ben ik niet blij mee.” Met Hunink & Holtrigter gaat het goed. ,,We verheugen ons nog steeds in de gunst van de klant. Dat wil niet zeggen dat de crisis ons helemaal niet raakt, maar ons motto is onze kracht. We zijn klantgericht en niet pandgericht. Wij weten met vragen als: ‘Wat wil je nou echt en waarom zou je dat willen’ vaak de echte wens van de klant te distilleren. De juiste persoon bij het juiste project, alleen dat werkt. Bij een bezichtiging vragen we de potentiële koper altijd om even stil te staan bij het gevoel wat hij of zij heeft bij de woning. Mijn vraag is dan altijd: ‘Voel je of je hier zou kunnen wonen?’ De koper moet een ‘klik’ met het huis voelen, is die er niet dan is kopen niet verstandig en dat geldt voor particulieren maar ook voor ondernemingen. Als die klik er wel is, dan begin je met rationaliseren; staat de woning op de juiste plek, is het verstandig om hier te gaan wonen. Je kunt wel bij meer woningen een goed gevoel hebben, dus als de ratio zegt dat het niet verstandig is, moet je het huis ook overslaan.”

AMERSFOORT - Een helder advies en duidelijke taal, dat is het motto van Hunink & Holtrigter Woning en Bedrijfsmakelaars. Met dat motto heeft de onderneming het vertrouwen van een grote schare klanten verdiend. En wanneer het even iets minder gaat met de huizenmarkt dan nog behaald de makelaar van een helder advies en duidelijke taal een goed resultaat. Bart Kuis, makelaar: ,,Het aantal transacties in de huizenmarkt is grofweg gehalveerd. Toch geloof ik dat de crisis heilzaam is.”

Begeleiding en coaching in het koop en het verkoopproces is de corebusiness van de makelaar. ,,Wij staan naast de klant, eerlijk en duidelijk, durven zeggen waar het op staat dat is belangrijk. Je moet kopers en verkopers goed begeleiden, wanneer ze een besluit eigenlijk tegen hun zin nemen dan speelt dat je later in het traject weer parten. Mensen moeten blij zijn met wat ze doen. We adviseren ook veel ondernemingen en woningcorporaties over vastgoedvraagstukken als; moet ik verhuizen of toch beter blijven zitten en misschien verbouwen. Die adviesfunctie wordt steeds belangrijker.”

Voor de presentatie van woningen wordt een professioneel bureau ingeschakeld. ,,Presentatie is zó ontzettend belangrijk, het is hét speerpunt van de huidige makelaardij. Daarom werken wij samen met ‘Pand in beeld’. Zij adviseren de verkoper op het gebied van styling en maakt ook de foto’s. Presentatie is naast een goede prijs de essentie van het verkopen geworden.”

u Hunink & Holtrigter Woning- en bedrijfsmakelaars, Bergstraat 28, telefoon: 033-465 65 99, info@hh-makelaardij.nl, www.huninkholtrigter.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie