Matchpoint sluit jubileumjaar duurzaam en smakelijk af

5 december 2011 om 00:00 Nieuws

AMERSFOORT - Oranje en paars. Het zijn niet alleen de huisstijlkleuren van Matchpoint Betrokken Ondernemen, maar het waren ook de overheersende kleuren in het streek- en seizoensgebonden diner dat zo'n 35 Matchpoint Founders onlangs kregen voorgeschoteld.

Het gebeurde op 25 november tijdens de jaarlijkse Foundersbijeenkomst van Matchpoint in restaurant de Vereeniging aan de Kleine Koppel. Onder het motto 'kleurrijk en betrokken' bereidden diverse Matchpointmedewerkers een gevarieerd diner, met onder andere een salade met rode kool (paars) en sinaasappel tiramisu (oranje). De Matchpoint Founders lieten zich deze thematische en duurzame maaltijd goed smaken en wisselden tegelijkertijd onderling hun betrokken ervaringen in 2011 uit.

Tijdens deze feestelijke bijeenkomst maakte Matchpoint de balans op van een bijzonder en bewogen jubileumjaar. Zo werd het boek 'Een Goed Verhaal', dat Matchpoint ter gelegenheid van haar tienjarig bestaan publiceerde, wijd en zijd enthousiast ontvangen. Ook de Matchbeurs, op 3 oktober, was een groot succes, met maar liefst een recordaantal van 328 matches tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties. 2011 leverde Matchpoint ook 15 nieuwe Founders op, vier nieuwe sociaal aandeelhouders en zeven nieuwe zelfstandig ondernemers binnen het netwerk. Bovendien zijn momenteel zo'n 100 maatschappelijke organisaties betrokken maatschappelijke stages en betrokken ondernemen projecten. 

Voor het komende jaar heeft Matchpoint alweer twee nieuwe Founders genoteerd. Bovendien gaat Matchpoint in 2012, naast het matchen van bedrijven en instellingen, ook het duurzaam (sociaal) ondernemerschap stimuleren. Matchpoint gaat hiervoor nauw samenwerken met de Stichting One Planet ('kraamkamer voor duurzaamheidprojecten') en Better Future ('begeleidt organisaties bij het (verder) verduurzamen van hun business').

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie