,,We laten mensen niet zitten als het niet werkt
,,We laten mensen niet zitten als het niet werkt", aldus Cor Wander (rechts). Arnoud J Spaaij

Zorgeloos printen en kopiëren

5 december 2018 om 17:30 Nieuws

AMERSFOORT Inkstation Amersfoort werd een maand geleden opnieuw geopend. De winkel werd voorzien van een nieuwe pui, een nieuw interieur en een fris likje verf. Als extra kreeg de winkel een innovatieve servicebalie waar klanten zelf makkelijk iets kunnen afdrukken, kopiëren en lamineren.

Arnoud J Spaaij

Ging het ooit vooral om het navullen van lege inktcartridges, de winkel biedt nu alles op het gebied om zorgeloos te printen. ,,In 2005 startte ik samen met mijn vrouw de eerste winkel. Inmiddels zijn dat er zes in Midden-Nederland. In het voorjaar van 2018 vulden we dan ook de 1 miljoenste cartridge," zegt eigenaar Cor Wander trots. In Amersfoort is Wander zelf af en toe aanwezig. Het vaste gezicht van de winkel is Rijk Blankestijn. Blankestijn wijst naar de tafel vol met tientallen flessen inkt. Voor iedere cartridge en printer is er een unieke samenstelling van inkt. Kleur, dikte en soort. Het vraagt deskundigheid om een printer weer goed z'n werk te laten doen. ,,We hebben naast de mogelijkheid om na te vullen ook veel op voorraad. We kunnen veel direct leveren, of anders de volgende dag," zegt Wander.

BEZOEK AAN HUIS Doorgaans worden klanten direct in de winkel geholpen. ,,Alleen als klanten met veel cartridges tegelijk komen duurt het natuurlijk iets langer. Maar daar spreken we dan iets over af." Het gaat bij Inkstation dan ook vooral om service. In alle opzichten. ,,We willen printen weer prettig maken," zegt Wander. ,,Soms belt er iemand met de vraag waarom hij of zij niet meer vanaf de telefoon kan printen, dat is natuurlijk erg algemeen. In oplossingen voor deze problemen voorzien we ook. We werken samen met Theo Thijsen. Hij kan desgewenst een bezoek aan huis brengen om problemen op te lossen tegen een normaal tarief. We geven vaak veel tips en aanwijzingen mee. Soms zijn onze klanten daarmee al geholpen. We laten mensen niet zitten als het niet werkt."

Inkstation heeft naast inkt ook goede printers. ,,Een advies kan zijn om een andere printer aan te schaffen. Het gaat om hoeveel je print. Dan kan een andere printer het verschil maken of gewoon goedkoper zijn," zegt Wander uit ervaring.

Een groot deel van de klanten van Inkstation komt uit het bedrijfsleven. ,,Zeker de helft zijn particulieren," geeft Wander aan. ,,Van ouderen tot gezinnen met studerende kinderen en mensen die komen voor het printen van bijvoorbeeld visitekaartjes. Daarvoor hebben we een nieuwe servicebalie in de winkel. Dat is een innovatie naar aanleiding van de vraag van klanten. Hier kunnen klanten makkelijk hun mail raadplegen of met een USB-stick een bestand op de printer in de winkel afdrukken. Een kopietje is natuurlijk ook mogelijk, compleet met lamineren."

a [Inkstation Amersfoort, Leusderweg 196 Amersfoort, telefoon: 033 448 0772, www.oeps-inktop.nl

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie