Landelijk gingen ruim 300.000 verkopers 'ouderwets' langs de deuren (foto pré-corona, 2019)
Landelijk gingen ruim 300.000 verkopers 'ouderwets' langs de deuren (foto pré-corona, 2019) Grote Clubactie

Clubs uit Amersfoort halen ruim 99.000 euro op: ‘Grootste opbrengst ooit’

4 december 2020 om 16:58 Overig

AMERSFOORT Verenigingen in de gemeente Amersfoort hebben in de afgelopen maanden 99.105 euro opgehaald door middel van de Grote Clubactie. Landelijk deden zo’n 5.300 verenigingen mee, en ruim 300.000 verkopers gingen ‘ouderwets’ langs de deuren. Samen haalden zij dik 9,5 miljoen euro op door meer dan 3 miljoen loten te verkopen. De deelnemende clubs verbreken hiermee alle records.

,,Dit is de grootste opbrengst in de 48-jarige geschiedenis van de Nationale Grote Clubactie.” Directeur Frank Molkenboer kan zijn geluk niet op: ,,Ik ben supertrots dat iedereen zo zijn best heeft gedaan. Juist in deze moeilijke tijden is dit soort saamhorigheid belangrijk.” De afgelopen jaren daalde het aantal clubs dat deelnam aan de Grote Clubactie. Die trend is volgens Molkenboer nu ‘krachtig doorbroken’. Dit jaar doen er zelfs weer meer clubs mee dan vorig jaar. ,,Dit laat zien dat de loterij nog steeds springlevend is. En dat is fijn, want ook in de toekomst hebben verenigingen onze loterij keihard nodig om financieel gezond te blijven.”

OPBRENGST De lokale verenigingen haalden de volgende bedragen op:

AMERSFOORT Een greep uit Amersfoortse clubs die hebben meegedaan: HC Eemvallei: 12741 euro, Gym XL: 7566 euro, Stichting Judo Support 033: 5712 euro, Voetbalvereniging Amsvorde: 4920 euro, Scouting Cay Noya: 4341 euro, Amersfoortse VolleybalVereniging Keistad: 4233 euro, NIKA Hoogland: 3708 euro, Circus Amersfoort: 3093 euro, V.V. Zeehelden Amersfoort: 2640 euro, AV Triathlon: 2625 euro.

HOOGLAND Voetbalvereniging Hoogland: 11.610 euro, TC Hoogland: 798 euro, Badminton Amersfoort Noord BAN: 225 euro, Landelijke Rijvereniging ‘De Eemruiters’: 162 euro.

HOOGLANDERVEEN V.V. Hooglanderveen: 8463 euro. 

ONLINE Verkopers gingen dit jaar nog steeds ‘ouderwets’ langs de deuren, waarbij voldoende afstand werd bewaard. Daarnaast werden vanwege de coronacrisis nieuwe online middelen ingezet. Zo kon de verkoop volledig coronaproof doorgaan. De verkopers bleken digitaal enorm creatief: QR-codes, e-mail, social media en WhatsApp werden ingezet om loten te verkopen. Video’s werden gedeeld om familie en vrienden aan te zetten tot het kopen van een lot of anderen te enthousiasmeren. Voor het eerst gebeurde dit ook via TikTok. Kinderen deelden talloze filmpjes met de hashtag #groteclubactie.

Gekochte loten kunnen gecheckt worden vanaf 10 december via de lotchecker op clubactie.nl. Er zijn prijzen te winnen. Van het opgehaalde bedrag gaat 80 procent naar de club. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie