Jeroen Thiel en Mohammed Mousa samen in de showroom van Kia Van Mossel.
Jeroen Thiel en Mohammed Mousa samen in de showroom van Kia Van Mossel. Arnoud J Spaaij
De Etalage

Kia van Mossel helpt Amersfoortse studenten met solliciteren: ‘Om kansen te pakken, moet je ze krijgen’

22 maart 2023 om 16:39 Zakelijk

AMERSFOORT Automerk Kia is Nederlands nummer één geworden met het meest verkochte aantal nieuwe auto’s. Daar is men met recht trots op bij Van Mossel Kia Amersfoort. De kansen die het merk heeft gekregen, gebruikt Van Mossel Kia Amersfoort ook om starters op de arbeidsmarkt kansen te geven.

Sinds Kia in september 1993 startte met haar eerste model Sephia op de Nederlandse markt is er sprake van een gestage maar zekere groei. Dat maakt het extra bijzonder dat het merk nu is uitgegroeid tot de nummer één van Nederland. Een start die met kansen gepaard ging. „Kansen moet je pakken, maar ook krijgen. Daarom geven wij ook kansen aan starters. En met name starters op de arbeidsmarkt die extra steun kunnen gebruiken bij het solliciteren.” 

Kansen moet je pakken, maar ook krijgen. Daarom geven wij ook kansen aan starters

SOLLICITATIETRAINING

Jeroen Thiel, vestigingsdirecteur motiveert waarom Van Mossel meewerkt aan een project van JINC. JINC strijdt voor een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomst bepaalt. „Wij geven sollicitatietraining op scholen. Die training vindt plaats in de klas met leerlingen die bijvoorbeeld een matige taalvaardigheid hebben. De trainingen helpen tegen onzekerheid en die kansen helpen echt. Mohammed Mousa volhardde bijvoorbeeld door zich bij ons te melden aansluitend op een succesvol rollenspel tijdens zo’n training. Hij startte hier met een stage en inmiddels leert hij deels op school en werkt hij bij ons in de garage.”

Thiel is blij met hoe Van Mossel een sterke plek heeft in Amersfoort. „Kijk, Kia is een merk dat regelmatig van zich laat horen. Dit jaar bijvoorbeeld met de nieuwe EV9, het volledig elektrische topmodel. Wij brengen dat graag onder de aandacht door ook mee te werken aan allerlei evenementen. We zijn daarom ook weer de trotse sponsor van het Van Mossel Kia Dutch Open.”

Kia Van Mossel, Maanlander 12, 3824MP Amersfoort, tel. 033-4801212, www.vanmosseloost.nl.

In De Etalage
Wilt u ook uw product, dienst of onderneming voor een breed publiek in het spotlicht zetten door middel van bijlage De Etalage? Neem contact op met Michel Rodenburg (06-55706846 m.rodenburg@bdu.nl) of onze verkoopafdeling (tel. 0342-494260, verkoop.amersfoort@bdu.nl) voor al onze mogelijkheden in de nieuwsbladen de Leusder Krant, Stad Nijkerk, De Stad Amersfoort én al onze online kanalen.

Arnoud Spaaij
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie