Afbeelding
Foto: Shutterstock

Amersfoortse ondernemers laten coronaperiode achter zich door sterke Google prestaties

24 maart 2022 om 06:00 Partnercontent

Steeds meer ondernemers in Amersfoort zien de meerwaarde van het inschakelen van een SEO marketing bureau. Het budget wat men intern beschikbaar houdt voor marketing wordt voor een steeds groter deel besteed aan online marketing. Dit betekent overigens niet, dat bedrijven helemaal niets meer met offline marketing doen. Een combinatie van allebei blijkt doorgaans de beste keuze te zijn. Om online marketing op de juiste wijze toe te kunnen passen is specifieke kennis benodigd. Gaat men zonder de juiste kennis aan de slag, dan is de kans op fouten en daarmee onnodig hoge kosten relatief groot. Het is om deze reden dat veel organisaties kiezen voor de hulp van een externe partij.

Zoekmachine optimalisatie bestaat uit verschillende componenten 

Online marketing is veel meer dan het plaatsen van berichten op sociale kanalen, het aanbieden van een nieuwsbrief en het op andere manieren aangaan van de interactie met je doelgroep. Belangrijk onderdeel van online marketing is zoekmachine optimalisatie, vaak afgekort tot SEO. Een SEO optimalisatie bureau helpt je bij de uitvoering hiervan. Het is belangrijk te benoemen dat SEO uit verschillende componenten bestaat. Onderscheid wordt gemaakt tussen linkbuilding, content en technische on-page SEO-factoren. Het is belangrijk aan ieder van deze factoren aandacht te besteden. Alleen dan is het mogelijk om posities in de zoekresultaten te verbeteren; het voornaamste doel van SEO.

Toevoegen van content en on-page SEO optimalisatie

Het toevoegen van nieuwe content aan een website helpt je vindbaarheid te verbeteren; je bent vindbaar op een grotere diversiteit aan zoekwoorden. Belangrijk bij het toevoegen van content is dat je met deze artikelen een vraag van de bezoeker beantwoordt. De vraag waarmee een bezoeker op je website terecht komt achterhaal je middels een zoekwoordenonderzoek. Let hierbij niet alleen op de relevantie van zoekwoorden, maar kijk ook naar het aantal keer dat op een zoekwoord gezocht wordt (zoekvolume). Naast het toevoegen van content, is het verstandig on-page SEO-factoren te optimaliseren. Een belangrijk voorbeeld hiervan is de laadsnelheid van een pagina. Er zijn verschillende manieren waarop je deze optimalisatie doorvoert. Denk aan het verkleinen van afbeeldingen, het uitschakelen van overbodige plug-ins en het gebruik van een CDN.

Linkprofiel van je website uitbreiden

Eerder las je al dat ondernemers baat hebben bij een uitgebreid linkprofiel. Een linkprofiel bestaat uit externe websites, welke verwijzen naar de jouwe. Zo’n externe website moet relevant zijn en zelf goede SEO-scores hebben. Is dat niet het geval, dan kan het toevoegen van zo’n website aan je linkprofiel je eigen website schaden. Een marketing bureau helpt je geschikte websites te vinden, die waarde toevoegen en zo helpen hogere posities in de zoekresultaten te behalen. Verwijzingen zijn er in verschillende soorten. Denk aan het verschil tussen een in-content verwijzing en een verwijzing op een startpagina. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie