Afbeelding
Foto: Shutterstock

Waarom een kerstpakket geven nog altijd een goed idee is

7 oktober 2021 om 09:23 Partnercontent

Het kerstpakket: een prachtig pakket vol mooie cadeaus dat werkgevers cadeau doen aan medewerkers rondom de feestdagen. Kerstpakketten nemen tegenwoordig allerlei vormen en maten aan. Er zijn ook bedrijven waar ze het hele idee van een kerstpakket al lang overboord hebben gegooid. Maar dat is niet slim.

Kerstpakketten zijn namelijk nog altijd razend populair. Niet alleen van werkgevers naar medewerkers maar ook van ondernemers naar zakenrelaties is het een goede manier om waardering te tonen. Maar waarom zou je eigenlijk nog kerstpakketten cadeau doen? Wat is de meerwaarde ervan? Dat ontdek je hier.

Eerst: waarom sommigen het niet doen

Ja, het klopt. Er zijn bedrijven die ervoor kiezen om geen kerstpakketten meer te geven. Ze geven in plaats daarvan een kleine bonus aan medewerkers of stoppen het geld ergens anders in het budget. Kan, en als het past bij je bedrijf is dat prima. Maar weet wel dat veel medewerkers nog altijd een kerstpakket verwachten of er heel blij mee zijn. Meer dan de helft van de medewerkers geeft aan dat ze het heel jammer vinden als ze geen extraatje krijgen in de vorm van een kerstpakket rondom de feestdagen.

Het is dus misschien iets waar je liever je geld niet in stopt, maar bekijk eens de waarde van zo’n pakket. De voordelen zijn namelijk veelvuldig. Er zijn bovendien eindeloos veel opties, bijvoorbeeld bij een aanbieder als Kerstpakkettenplaza.

Gevoel van waardering

Allereerst is een kerstpakket een manier om te laten zien dat je medewerkers of relaties waardeert. Het blijkt uit onderzoek dat dit gevoel sterker aanwezig is bij het geven van een kerstpakket dan simpelweg het geven van een geldbedrag.het is dat extraatje in de vorm van een cadeau - of meerdere kleine cadeaus - dat mensen een goed gevoel geeft. Het zorgt dus voor blijere medewerkers.

Marketing

Niet geheel onbelangrijk: een kerstpakket is ook een vorm van marketing. Pak het goed aan en mensen gaan praten over de pakketten van jouw bedrijf. Ze delen het misschien zelfs wel op social media omdat ze er zo blij mee zijn. Dat is natuurlijk nooit verkeerd voor je bedrijf.

Een manier om dit te versterken is door een kerstpakket te geven dat voorzien is van logo’s en andere bedrijfskenmerken. Zo kun je er ook spullen in stoppen die men kan dragen of meenemen,  waar dan weer een logo op staat. Naamsbekendheid vergroten kan op veel verschillende manieren!

Verbondenheid en loyaliteit 

Een gevoel van loyaliteit is goed voor jou en je medewerkers. Je wil dat alle neuzen dezelfde kant op staan en dat je medewerkers echt betrokken zijn bij het bedrijf. Een kerstpakket is een goede manier om die loyaliteit te verzorgen. Je medewerkers voelen zich verbonden aan het bedrijf en aan jou, en zullen hierdoor ook harder werken én gelukkiger zijn op de werkvloer. Een goede situatie voor iedereen!

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie