Het oudste wapen van de stad prijkte in 1233 op een afbeelding. Te zien op het schild van Sint Joris die een jonkvrouw verloste door de draak te verslaan.
Het oudste wapen van de stad prijkte in 1233 op een afbeelding. Te zien op het schild van Sint Joris die een jonkvrouw verloste door de draak te verslaan. Citymarketing

Citymarketing presenteert ‘stadssymbool voor iedere Amersfoorter’

2 december 2022 om 08:47 Economie

AMERSFOORT Citymarketing heeft een stadssymbool voor iedereen in en uit Amersfoort laten ontwerpen. ,,Het stadssymbool geeft je een makkelijke manier om te zeggen: Amersfoort is mijn stad. Noem het een stempel. Om de wereld te vertellen wat jij en dus wij allemaal te bieden hebben”, beschrijft het PR-instituut.

Bedrijven en andere instellingen zijn welkom om het logo te gebruiken in de kleurstelling die ze zelf wensen, zolang het geen onderdeel van hun eigen logo wordt: ‘houd het van iedereen’, luidt de beschrijving.
,,Laat zien dat  Amersfoort je thuis is. Wil je wat voorbeelden? Druk het op een t-shirt. Plak het op je raam. Zet ‘m in een mooie hoek van de poster van je evenement. Zet ‘m op je nieuwe album. Op de achterdeur van je vrachtwagen. Als avatar van je socials. Het wapen op je glas in je café. Schilder het op je porselein, of op je muur of plant bollen in je tuin in de vorm van het logo.”

Het logo is in diverse bestandsformaten op de website van Citymarketing gratis te downloaden.

KRUIS OP EEN SCHILD Het oudste wapen van de stad prijkte in 1233 op een afbeelding. Te zien op het schild van Sint Joris die een jonkvrouw verloste door de draak te verslaan. Sint Joris is de beschermheilige van Amersfoort. Het kruis ontwikkelde zich door de eeuwen heen als het wapen van de stad. ,,Nu is er eindelijk een versie waar iedereen mee uit de voeten kan. Want Amersfoort is een stad met veel verhalen die graag verteld willen worden. Waar de verbinding tussen verleden en heden en tussen oud en nieuw altijd een rol speelt. Het stadssymbool is het verhaal van Amersfoort en geeft iedereen die zich met de stad verbonden voelt een mogelijkheid om dat uit te drukken.”


In het rood. - Citymarketing

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie