Logo Move2Social
Logo Move2Social KplusV

Move2Social Amersfoort: van slim idee naar serieuze business Bedrijfsleven, overheid en onderwijs gezamenlijk aan de slag met soc

1 juni 2018 om 14:42 Nieuws Deel je nieuws

Sociaal ondernemers uit de regio Amersfoort kunnen zich vanaf nu inschrijven voor deelname aan het stimuleringsprogramma Move2Social Amersfoort. Op initiatief van het Regionaal Werkbedrijf (bestuurlijk overleg van gemeenten uit de arbeidsmarktregio Amersfoort, werkgevers, vakbonden en het WerkgeversServicepunt regio Amersfoort) wordt het programma Move2Social Amersfoort gestart met een aantal partners: uiteraard het Regionaal Werkbedrijf zelf, in samenwerking met Rabobank Amersfoort Eemland, Rabo Foundation, Matchpoint Amersfoort, De Normaalste Zaak, KNHM en MBO Amersfoort.

Door de veranderende samenleving, van verzorgingsstaat naar participatiesamenleving, komt er meer ruimte voor sociaal ondernemers om maatschappelijke vraagstukken op te pakken. Ondernemers die impact voorop stellen op thema's als inclusieve arbeidsmarkt, duurzaamheid, circulaire economie, zorg en welzijn. Met het versnellingsprogramma Move2Social worden sociaal ondernemers met een goed idee in drie maanden tijd begeleid om hen te helpen hun initiatief verder te ontwikkelen en hun idee naar de markt te brengen.

Initiatiefnemers van Move2Social Amersfoort roepen ondernemers en inwoners op om hun ideeën voor een sociale onderneming in te dienen. De meest kansrijke inzendingen maken kans om het idee met experts uit bedrijfsleven, onderwijs en overheid door te ontwikkelen naar een business case en uiteindelijk een sociale onderneming. Inzendingen kunnen online ingediend worden op www.move2socialamersfoort.nl.

Hoe werkt het?

Move2Social Amersfoort roept iedereen in de regio Amersfoort op om ideeën aan te leveren die positieve maatschappelijk impact hebben. De partners binnen Move2Social Amersfoort selecteren de twaalf meest kansrijke ideeën waarvan zij verwachten dat deze werkgelegenheid opleveren voor mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie. Direct aansluitend volgt gedurende drie maanden een intensief ontwikkelprogramma met workshops, expertmeetings, begeleidend mentorschap en business coaching door ondernemers. Het resultaat is een goed doordachte business case: een plan dat het idee omzet in een sociale onderneming. De sociaal ondernemers in de dop krijgen, als afronding van het programma, de gelegenheid om hun business case te presenteren tijdens een pitchevent. Zo komen zij in contact met potentiële financiers en partners uit het netwerk die hun onderneming verder kunnen brengen.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie