Out of the box in de tandheelkunde

31 januari 2014 om 00:00 Nieuws

Patiënt wil één aanspreekpunt

AMERSFOORT - „Het ontvangst en de uitstraling van m'n praktijk komt precies overeen met de manier waarop ik mij als tandarts en implantoog wil onderscheiden", opent René Overmars. „In de royale en comfortabele wachtruimte verdampt de stress zienderogen. Het resultaat merk ik als ik de patiënt een hand geef en in zijn of haar ogen kijk. De behandeling moet tenslotte wel persoonlijk en gezellig blijven."

door Arjan Klaver

'Als we doen wat we altijd hebben gedaan, krijgen we wat we altijd hebben gekregen', luidt een bekend adagium in de wereld van het management. Tandarts en implantoog Overmars is duidelijk uit het andere hout gesneden. Dankzij zijn ervaring elders in het land, heeft hij in zijn recentelijk geopende praktijk voor een eigen aanpak gekozen. Een kwestie van out of the box denken en handelen. „Voorheen was ik penvoerder van een praktijk die in no-time uitgroeide tot een megabedrijf dat tandheelkundige zorg aanbood op basis van taakdelegatie", aldus Overmars.

„Voor elke discipline hadden we dus een specialist. Niet iedere patiënt voelt zich daar even gelukkig bij. Die heeft bij voorkeur een aanspreekpunt. Kortom, na 25 jaar heb ik de bakens verzet. Het resultaat is dus deze praktijk. Het is een kleine, persoonlijke praktijk waar de patiënt/behandelaar relatie voorop staat. Praktijk Bergkwartier is een verwijspraktijk voor implantologie en daarnaast een moderne praktijk waar met name aandacht is voor preventieve tandheelkunde, kroon- en brugwerk, esthetische gebitsbehandelingen, endodontie en parodontologie. Een belangrijk aandachtspunt van deze praktijk is het voorkomen van tandvleesontstekingen en de afbraak van het kaakbot. Een meetinstrument dat hiervoor ontwikkeld is, is de DPSI-score. Op basis van deze score weet de patiënt zelf hoe zijn of haar gebit of tandvlees ervoor staat en welke vervolgbehandeling ingezet moeten worden."

Alle genoemde disciplines zijn in de kundige handen van Overmars die voor, tijdens en na de behandeling een stukje humor niet schuwt. Hij werkt nauw samen met Susan Albe. Zij is na een opleiding in Zwitserland en Amerika mondhygiëniste. Praktijk Bergkwartier verrast met een goed gastheerschap. De royale wachtruimte heeft veel weg van de behagelijke lounge, inclusief gashaard, televisie en uitzicht op de levendige stationslocatie.

„Ik merk aan de patiënten dat zij zich hier op hun gemak voelen", vult Overmars aan. „Lange wachttijden zijn overigens not done, want ik loop nooit uit. Door in overleg een persoonlijk behandeltraject voor de lange termijn uit te stippelen, werken we samen naar een mooi en duurzaam functioneel gebit. Een gebit dat na een paar behandelingen als het ware van mij is geworden. Ik weet precies wat mij te doen staat. Ook dat is een andere insteek in de tandheelkundige zorg."

Praktijk Bergkwartier

Koningin Wilhelminalaan 37

3818 HN Amersfoort

Tel. 033-2587032

www.praktijkbergkwartier.nl

info@praktijkbergkwartier.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie