Albert Heijn op Euterpeplein

11 augustus 2010 om 00:00 Nieuws

,,Dat geeft de winkel een bijzondere, haast intieme sfeer. Deze Albert Heijn is misschien niet de allergrootste”, vertelt Brouwer: ,,Maar we hebben natuurlijk wel alle dagelijkse boodschappen en daarnaast nog een groot aantal bijzondere artikelen. Die bijzondere producten wisselen zo’n beetje per seizoen. Nu in de kersentijd, is er niets lekkerder dan kersen uit de Betuwe, daarom hebben we bijvoorbeeld paté met Betuwse kersen liggen. Straks in de herfst, ligt er wildpaté. Zo komt ieder jaargetijde aan de beurt. Verder hebben we nu een zomers thema in de winkel. Onder het motto, lekker buiten eten hebben we allerlei artikelen zoals barbecuetoebehoren in huis. Verder hebben we op dit ogenblik nog een olijven thema met bijvoorbeeld een pastamachine.”

AMERSFOORT - Hij leidt de enige supermarkt aan het Euterpeplein en dat levert filiaalhouder Harry Brouwer duizenden klanten per week op. De meeste van hen komen uit de buurt en laten het niet bij een bezoekje in de week. Sommige klanten ziet Brouwer dagelijks en er zijn er die meerdere malen per dag een boodschapje doen. ,,Onze Albert Heijn maakt zijn buurtfunctie uitstekend waar”, aldus Brouwer: ,,De medewerkers kennen de meeste klanten en het gros van de klanten kent elkaar.

De kracht van Albert Heijn ligt onder andere in het assortiment. ,,Wij hebben alles, van brood tot vlees, van fruit en groente tot wasmiddelen. Wij zijn gewoon compleet, wanneer je hier binnenloopt, hoef je nergens anders meer naar toe. Alles onder één dak. Want we hebben naast levensmiddelen, ook bloemen en de zogenaamde serviceartikelen zoals strippenkaarten en telefoonkaarten. Onze andere grote kracht zijn onze medewerkers, ze zijn vakkundig en staan altijd voor de klanten klaar.”

Albert Heijn is een innovatieve winkel en hoewel alle vernieuwingen niet altijd direct zichtbaar zijn voor de klant, hebben ze er indirect vaak wel voordeel van. Brouwer: ,,Neem ons logistieke systeem, het bestelproces is helemaal geautomatiseerd. Dit systeem moet ons erbij helpen dat er op ieder moment genoeg voorraad is en de klant nagenoeg nooit voor een leeg schap hoeft komen te staan. De automatisering neemt ons veel werk uit handen, dat scheelt tijd en die tijd besteden we weer aan de klant. Want klanten helpen en adviseren is uiteindelijk onze core business. Iedere klant die hier de winkel uitloopt moet een tevreden gevoel hebben, daar gaat het om.”

Het gaat goed met de Albert Heijn aan het plein en de winkel groeit bijkans uit zijn jasje. ,,We kunnen inderdaad wel wat meer ruimte gebruiken. Er zit ook een vergroting van de winkel aan te komen, maar wanneer dat precies zal gaan gebeuren is nog niet bekend.”

u Albert Heijn Euterpeplein,

Euterpeplein 43, 033 - 4721952.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie