VDH wil betere communicatie met bewoners

7 juli 2010 om 00:00 Nieuws

,,Wij vinden dat de communicatie met de bewoners beter moet’’, zegt secretaris Jacques Happe van de Vereniging Dorpsbelangen Hoogland (VDH). ,,Tijdens een bewonersavond is dit besluit zonder enige vorm van inspraak als een voldongen feit gepresenteerd en dat terwijl er vóór die tijd over alle andere zaken steeds werd gecommuniceerd.’’ De VDH wil dat het college van b. en w. ‘in goede samenspraak met de belanghebbenden voor een zodanige oplossing wordt gekozen dat de overlast draagbaar blijft, de veiligheid gegarandeerd is en de doorgang van de nooddiensten gewaarborgd is’. ,,We zijn niet tegen deze optie, maar de gemeente moet eerst met de bewoners bespreken wat de mogelijkheden zijn’’, stelt Jacques Happe.

HOOGLAND - De Vereniging Dorpsbelangen Hoogland (VDH) heeft zich bij het college van b. en w. beklaagd over gebrekkige communicatie rond de herontwikkeling van de Kraailandhof. Zonder overleg met bewoners en belanghebbenden is de plek voor de noodhuisvesting van de Albert Heijn veranderd. Deze noodwinkel wordt nu niet meer geplaatst op het martkplein, maar op het grasveld achter Kraailandhof, langs Breelandhof en vóór sporthal De Bieshaar.

door John Spijkerman

De gemeente heeft gezegd dat vanwege ‘logistieke problemen’ de noodhuisvesting van de Albert Heijn niet op het marktplein kan komen, weet secretaris Happe. ,,Maar de logistieke problemen zijn mogelijk nog groter bij het grasveld’’, denkt Happe. Aan de Breelandhof is nauwelijks parkeerruimte, wat kan leiden tot een opstopping van de doodlopende straat. ,,Sporthal De Bieshaar blijft gewoon open, maar bezoekers kunnen daar niet of nauwelijks parkeren, aangezien de aanwezige parkeerruimten ingenomen zullen worden door klanten van de Albert Heijn’’, schrijft de VDH in een brief aan het college.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie