Makelaardij Domicilium werkt, altijd

29 april 2009 om 00:00 Nieuws

AMERSFOORT - Domicilium is het geesteskind van makelaar/ondernemer Hidde ten Hoor die met zijn marketingachtergrond een nieuwe en succesvolle inhoud aan de term makelen geeft. Toonaangevend en innovatief dat zijn twee van de kwaliteiten die makelaardij Domicilium uniek maken.

Ten hoor komt uit een ondernemende familie. ,,Een Ten Hoor heeft eigenlijk twee keuzes of de textiel of het onroerend goed. Ik ben even een andere weg ingeslagen maar dan kom je er langzamerhand achter hoe leuk makelen eigenlijk is en dan ga je op een gegeven moment toch ‘om’. Makelaar is een dankbaar beroep, mijn core business is iemand een thuis te geven, als ik daarin slaag dan heb ik het goed gedaan. Het kopen en verkopen van een huis is een emotionele gebeurtenis. Als makelaar moet je aandacht voor die gevoelens hebben en tegelijkertijd professional blijven. Eigenlijk moet je eerst zelf een eigen huis gekocht of verkocht hebben voor je de makelaardij instapt want dan pas weet je hoe het voelt en kan je je echt goed inleven in je klanten.”

Domicilium is bijzonder, vertelt Ten Hoor, maar hij is zich er van bewust dat alle makelaars dat van zichzelf vinden. ,,Het is ook lastig zichtbaar te maken”, geeft hij toe, ,,als je aan Domicilium denkt dan denk je aan integriteit, met beide voeten in de modder, afspraak is afspraak en doen wat we zeggen. Dat is één maar het allerbelangrijkste is wel dat wij de aan- en verkoop van onroerend goed, of dat nu een particulier of een bedrijfspand is, anders aanvliegen dan de meeste collega’s. Mijn jarenlange marketingachtergrond komt mij in dit vak goed van pas. Het maakt namelijk niet uit wat je verkoopt, of dat nu een woning is of, voor mijn part, schoonheidsproducten, het principe blijft hetzelfde, je accentueert de goede punten van je product én je maakt een marketingplan, dat werkt, altijd.”

Domicilium werkt altijd met een vast stramien, bij iedere verkoop worden standaard een verkoopstyliste en een professionele woningfotograaf ingeschakeld. ,,Profileren dat is belangrijk, voor iedere woning gebruik je daar weer andere marketingtools voor. Welke dat zijn? Dat ga ik hier natuurlijk niet verklappen, dat is het geheim van Domicilium. Maar geloof me, ze werken. Maar ons belangrijkste wapen is internet. Dat zou je ons unique selling Point kunnen noemen. Wij weten hoe je een woning op internet zet. Funda is niet het enige, er is veel meer dan iedereen vermoed, wat?, nog een geheim, zeg maar.

u Domicilium, De Makelaar voor wonen en werken, Bergstraat 39-41, telefoon (033) 465 26 02, fax (033) 465 05 99, e-mail amersfoort@domicilium.nl, website www.domicilium.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie