VakantieXperts: goede service cruciaal

10 december 2008 om 00:00 Nieuws

Van der Meer: ,,In deze tijd van internet, is service een van de dingen waarmee we ons kunnen onderscheiden. Dat doen we dan ook, service is ons wapen. Wij staan open voor elke vraag van onze klanten, we denken pro-actief mee. Afspraken zijn bij ons altijd en overal mogelijk, ook ‘s avonds, ook thuis. Daarmee bieden wij een toegevoegde waarde die computer onmogelijk kan bieden.”

AMERSFOORT - Service, dat is het sterke punt van de experts van vakantieXperts. Onderneemsters Janny van der Meer en Francisca Schagen hebben samen maar liefst 48 jaar ervaring in de reisbranche. In al die jaren hebben ze geleerd dat service door klanten het meest gewaardeerd wordt.

De VakantieXpertsvestiging heeft de beschikking over een systeem wat de prijzen per bestemming kan vergelijken. ,,Een handig hulpmiddel, want bij veel bestemmingen kan de uiteindelijke reissom flink variëren. Als vakantieganger voel je je flink bekocht als blijkt dat je hotelkamerbuurman fors minder betaalt dan jij. Het op voorhand vergelijken van de prijzen voorkomt dergelijke ergernissen en het bespaart kostbaar vakantiegeld.”

Negen vrouwen telt het VakantieXperts team. ,,Allemaal ervaren mensen, ervaren in het adviseursvak, waar je vaak tussen de regels door moet lezen, maar ook ervaren reizigers. Het zijn allemaal bevlogen mensen. Want dat is wel een voorwaarde voor het reisvak, je moet van reizen en van mensen houden.”

De vraag van de klant staat centraal in de advisering van VakantieXperts. ,,Maar we blijven wel eerlijk. Als een klant iets wil en wij vinden dat eigenlijk niet geschikt dan durven we dat ook gewoon te zeggen. Het gaat ons er niet om om de duurste reis te verkopen, het gaat ons om tevreden klanten. Iedere klant is ons dan ook even lief of je nu een korte stedenvakantie boekt of een uitgebreide wereldreis, het maakt niet uit, we nemen de tijd voor iedereen. Die eerlijkheid hebben we ook wanneer we er achter komen dat rechtstreeks boeken voordeliger is, zoals je ziet enkel het belang de klant telt.”

In december komen de eerste gidsen en in januari barst het boekingsgeweld weer los. ,,Dat lijkt vroeg, maar wanneer je je eerste keus wilt dan moet je vroeg zijn. Bovendien het begrip last minute voordeel bestaat niet meer dat moet eigenlijk first minute voordeel zijn. De vroegboekkortingen lopen vaak behoorlijk op vooral in combinatie met een prijsgarantie en dat is toch altijd mooi meegenomen.”

VakantieXperts

Leusderweg 160

3817 KE Amersfoort

T 033 - 4655604

www.vakantiexperts.nl

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie