Ingezonden: open brief aan burgemeester Bolsius

6 oktober 2012 om 00:00 Nieuws

AMERSFOORT - Geachte heer Bolsius, Beste Lucas,

Op 7 maart 2011 respectievelijk 23 juni 2011 zijn er twee brieven van uw hand als Burgemeester in Amersfoort verspreid. De brieven zijn daarna ook op de officiële site de gemeente Amersfoort - http://www.amersfoort.nl - geplaatst.Deze brieven 7 maart 2011 resp. 23 juni 2011 betroffen uw "bedenkingen" tegen de Burger Partij Amersfoort (BPA). U sprak daarbij over: 1. "strafbare feiten"; 2. "strafbare handelingen" 3. "verduistering"; 4. "valsheid in geschriften". Dit betrof de Burger Partij Amersfoort (BPA)

En omdat ik op dat moment ook fractievoorzitter van de BPA was, betrof dat ook haar wettelijke vertegenwoordiger: Hans van Wegen. Want ik ben ook een van de oprichters in 1998 van de BPA. Dus als zodanig ervaart "De Pers", "de Kei-stad" en "haar Burgers" dat wel. Inmiddels heeft er een van de meest uitgebreide onderzoeken plaatsgevonden wat er in Nederland maar mogelijk is. Namelijk door de Rijksrecherche uit Den Haag, in opdracht van het OM uit Utrecht.

Te weten: Inbeslagname en minutieuze controle van alle administraties uit de Periode 2005 - 2010 (de administraties van alle betrokkenen, dus van de BPA, externe en interne adviseurs en verder alle andere in en externe betrokkenen, incl. e-mail correspondenties via de providers en/of telefoongesprekken enz. )

Nu is de uitspraak van het OM bekend en deze geeft aan: "de officier komt niet tot een verdenking tegen een der betrokkenen". Namens de Burger Partij Amersfoort wil ik u vragen, ter afronding van dit Rijksrecherche Onderzoek en de beslissing van de Hoofdofficier van Justitie, om nu met een nieuw en duidelijk openbaar statement/brief te komen in uw functie als Burgemeester van Amersfoort. Een statement/ brief richting de gemeenteraad en als de Burgers van "de Kei-stad".

Graag nodig ik u bij deze uit om - voor publicatie - van dit Statement/brief in overleg en contact met mij (en uiteraard mijn advocaat) te treden. Dit om enige twijfel van onvolkomenheden, laster, smaad of andere onduidelijkheden richting "de Burgers" van ons mooie Amersfoort te voorkomen. Want Amersfoort is niet alleen mijn stad, maar ook uw stad.

In goede gezamenlijke verantwoording zou ik graag samen deze lastige en vervelende periode willen afsluiten.

Goede groet,

Hans van Wegen / BPA