‘Laagste prijs voor de klant’

18 januari 2012 om 00:00 Ondernemend

LEUSDERKWARTIER - ,,We hebben de voordelen van een grote inkooporganisatie maar niet de lasten van een grote administratieve organisatie en dat maakt onze prijzen natuurlijk enorm concurrerend. Zo zeer zelfs dat we onze klanten een laagste prijsgarantie kunnen bieden. Verder doen we niet aan zegeltjes sparen, dat is uit de tijd en bovendien geven we het voordeel liever direct door aan de klant, legt ondernemer Tom van Kippersluis uit.

In een supermarktwereld vol zwaargewichten ontwikkelden de ondernemende broers Martin en Tom van Kippersluis een eigen supermarktformule. Het concept combineert een hoge kwaliteit met lage prijzen, zo wil Kippersluis zijn klanten de mogelijkheid bieden om juist in deze economisch barre tijden geen concessies te doen aan hun boodschappenlijstje ,,We zijn aangesloten bij Superunie, een van de grootste inkooporganisaties van ons land, daardoor kunnen we onze klanten de laagste prijs bieden.”

Een ambachtelijke bakker en slager maken deel uit van de supermarktformule. ,,Alsof we de bakker en de slagerswinkel van om de hoek binnen hebben gehaald. Onze bakkers beginnen iedere nacht om twee uur met bakken, het brood wat hier ligt, is dus gegarandeerd vers. Wat de ambachtelijke slagerij betreft, denk ik dat we daarmee uniek zijn. We kunnen onze klanten daardoor onder andere een toplijn rundvlees, Twents Roem, bieden. Naast vlees hebben we een uitgebreide visafdeling, waar de liefhebbers hun hart kunnen ophalen.” Sterk is Kippersluis ook in Eko en bio producten, de supermarkt heeft zelfs een vrij uitgebreid glutenvrij assortiment . ,,Voor dat laatste worden we geroemd door de coeliakie vereniging”, zegt Tom van Kippersluis trots.

De Kippersluisformule is jong, flexibel en heeft een open oog en oor voor de klant. ,,We zijn eigen baas, niet gebonden aan een franchiseorganisatie. We stellen ons eigen assortiment samen en volgen daarbij zoveel mogelijk de wens van onze klanten. We hebben direct contact met de klanten en kunnen direct inspelen op hun behoeften”, vertelt ondernemer Tom van Kippersluis ,,We bieden dus, waar dat kan, maatwerk, niet voor niets hebben we ons assortiment pasgeleden uitgebreid van 18.000 naar 23.000 producten van A-merken, B-merken, C-merken en natuurlijk een huismerk. Het persoonlijk contact met de klant is een ander voordeel van een kleinere organisatie zoals de onze. Wij kennen en waarderen onze klanten, ze zijn bij ons geen grafiek op een computerscherm, maar echte mensen. Eigenlijk zijn we niet in een verhaal te vangen, je moet ons gewoon ervaren.”

Supermarkt Kippersluis

Leusderweg 146 - 150

3817 KD AMERSFOORT

033 - 461 47 41

www.kippersluis.com

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie