Kapsalon Euterpeplein niet te duur

13 april 2011 om 00:00 Ondernemend

AMERSFOORT - De kapsalon is in zijn vaderland Turkije een ontmoetingsplek. Die gezelligheid wilde kapper Aydin Aaykol graag naar Nederland brengen. In zijn kapsalon Euterpeplein heeft hij dan ook altijd tijd voor een goed gesprek, maar knippen blijft natuurlijk de hoofdzaak.

Aaykol is al meer dan dertig jaar kapper, de salon aan het Euterpeplein is zijn eerste eigen onderneming. ,,Het gaat goed”, vertelt Aaykol: ,,Ik ben nu drie jaar open en heb al een mooie vaste klantenkring. Er zijn heren die zich hier iedere ochtend laten scheren en het aantal knipklanten groeit gestaag. De meeste mensen komen hier via mond tot mond reclame, goed en goedkoop dat zijn de sterke punten van mijn salon. Iedereen let de laatste tijd toch meer op de portemonnee en dan is een kapper waar het net iets minder kost, zoals de onze, weer mooi meegenomen.”

Kapster Sasiye Yagli, van Turkse afkomst, maar in Nederland geboren, is de rechterhand van Aaykol. ,,Samen vormen we een goed team, Yagli is bedreven met de schaar en vindt, net als ik, gezelligheid een belangrijke factor voor de salon. Bovendien vinden sommige dames het prettiger om door een vrouw gekapt te worden, dat is hier dus geen probleem.”

,,De wens van de klant staat altijd centraal, een tevreden en blij gezicht dat vinden we hier het allerbelangrijkst”, aldus Aaykol. ,,Of de klant nu mee wil doen aan de modernste look of gewoon simpelweg hetzelfde als altijd wil, wij beheersen alle stijlen. Natuurlijk zorgen we ervoor dat we altijd op de hoogte zijn van de nieuwste mode. We hebben beide genoeg ervaring in huis om een afbeelding te kunnen vertalen naar het hoofd van de klant.”

Aveda en Keune zijn de merken die Aaykol in zijn salon gebruikt. Aveda is puur natuur alle producten van dit merk zijn samengesteld uit bloemen- en plantenextracten en zoveel mogelijk geproduceerd met respect voor mens en milieu. Keune is een echt origineel en professioneel kappersmerk en puur Nederlands. In 89 jaar is de onderneming uitgegroeid tot een wereldspeler met vestigingen in een groot aantal landen. Aaykol zegt bewust voor deze merken gekozen te hebben. ‘Kwaliteit is belangrijk, maar duurzaamheid en verantwoord ondernemen ook. Kappersproducten waren in het verleden bepaald niet milieu en zelfs niet mensvriendelijk. Daar is de laatste jaren snel verandering in gekomen. In mijn salon wil ik ook bewust omgaan met het welzijn van mijn klanten én het welzijn van mijn leefomgeving, vandaar dat deze merken mijn voorkeur hebben.”

u Kapsalon Euterpeplein

Euterpeplein 5A Amersfoort

06-29004412

Met en zonder afspraak

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie