Brilservice trendy en serieus

1 december 2010 om 00:00 Ondernemend

Het is dan ook niet voor niets dat de consumenten ons een hoger cijfer geven als het gaat om service verlenen en klantvriendelijkheid. Uit een onderzoek van Elsevier Retail kwam Brilservice met een 9 als beste uit de bus, de nummer twee op het lijstje kwam niet verder dan een magere 6,5. Dat zegt, denk ik, wel voldoende.”

AMERSFOORT - Goed zien en er goed uitzien dat is Brilservice ten voeten uit. Er zijn in Nederland ongeveer dertig Brilservice opticiens. Onlangs opende opticien Theo Bax zijn Brilservice winkel in Amersfoort. ,,Een deel van onze kracht is onze servicegerichtheid”, aldus Bax. ,,We komen onze afspraken na en wanneer er problemen zijn lossen we die op. Het zijn die, ogenschijnlijk, kleine dingen die door andere ondernemers vaak over het hoofd gezien worden, waar wij ons mee onderscheiden.”

Een onderdeel van de service van Brilservice is het afhandelen van de declaratie bij de zorgverzekeraar. ,,De klant krijgt de korting direct verrekend op de factuur, wij schieten het bedrag wat de zorgverzekeraar uitbetaald voor”, legt Bax uit: ,,Daarmee nemen we de klanten de papierenrompslomp uit handen.”

Goede merken staan centraal bij Brilservice. ,,De consumenten willen tegenwoordig merkbrillen en omdat wij luisteren naar de klant, hebben wij die merken in huis. Kwaliteit is dan wel een voorwaarde, slechte producten verkopen wij beslist niet. Gelukkig zijn de collecties van de meeste internationale modemerken van een prima kwaliteit. Brillen van onder meer Bulgari, Prada, D&G, Ray-Ban en Prada we hebben ze allemaal. Vintage is de brilmodelook van dit moment, groot en donker en veel jaren 50, 60 stijl. Niet iedereen wil een opvallende bril en niet iedereen staat een opvallende bril daarom hebben wij naast de nieuwste modebrillen altijd een mooi assortiment met tijdloze monturen.”

Professionals die hun werk uiterst serieus nemen, dat is het kenmerk van de mensen van Brilservice. ,,Je komt niet meer naar een optiek enkel voor een brilletje, nee je gaat tegenwoordig naar de opticien en dan verwacht je een volwaardig advies. Dat advies dat geven wij”, stelt Bax: ,,Zelf heb ik me een tijdlang verdiept in de optometrie, dat betekent dat ik verder kijk dan de oppervlakte. Ik maak als het ware een topografie van het oog en wanneer het nodig is, schakel ik een medische deskundige in. Let wel ik ben geen oogarts en wil dat ook niet zijn, maar ik herken wel oogproblemen in een beginstadium. Om mijn klanten nog meer zorg te kunnen bieden, werk ik nauw samen met Oogziekenhuis Zonnestraal in Hilversum.”

u Brilservice Amersfoort, Langestraat 60, telefoon 033-8700027, amersfoort@brilservice.nl, www.brilservice.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie