Goede service bij Ringfoto

10 november 2010 om 00:00 Ondernemend

,,Maar het is niet zo dat er geen steen op de ander blijft. Een nieuwe inkooporganisatie, die garant staat voor goede kwaliteit en mijn eigen naam als specialist op het gebied van beeld. Natuurlijk heb ik veel toekomstplannen, maar ik ga mijn onderneming rustig en weloverwogen verbreden. Luisteren naar mijn klanten en naar mijn gevoel dat staat in dat proces voorop.”

AMERSFOORT - Karsten M. Bijma heeft begin dit jaar de fotowinkel van zijn werkgever overgenomen. De kersverse ondernemer drukt natuurlijk zijn eigen stempel op de zaak, maar voor de klanten blijft hij hun vertrouwde adviseur en verkoper op foto en videogebied. Langzamerhand begint de hand van de nieuwe ondernemer zichtbaar te worden in de winkel. Het duidelijkst komt dat tot uiting in de nieuwe naam; Ringfoto Beeldspecialist. Karsten: “Ik wil er helemaal mijn winkel van maken.”

Advies en service onderscheiden de fysieke fotozaak van de virtuele. ,,Er zijn honderden, misschien wel duizenden verschillende fotocamera’s. Voor de gemiddelde consument is het behoorlijk lastig om daaruit juist dat exemplaar te kiezen die het beste bij zijn fotografiewensen past. Een goed advies is bij het maken van de juiste keus essentieel”, aldus Karsten: ,,Veel mensen kiezen een camera omdat het apparaat hen door een kennis wordt aangeraden, dat moet je dus eigenlijk niet doen. Je moet je eigen wensen centraal stellen: Wat wil jij met een camera, welke foto’s ga je maken, landschappen, familiekiekjes of een mix van beide. Vind je gebruiksgemak belangrijk of houd je juist van veel zelf doen. Voordat je een nieuw toestel aanschaft, moet je je dat allemaal afvragen. Ik help de klant daarbij daar het juiste apparaat bij te zoeken. Je gaat naar huis met een camera die bij jou past, dat is de meerwaarde van het bij mij aanschaffen van apparatuur.”

Service is een schaars goed, maar voor Karsten is het verlenen ervan een vanzelfsprekendheid. ,,Ik noem een paar voorbeelden, wil iemand een camera die ik niet in huis heb, dan probeer ik dat toestel toch te bemachtigen. Heeft iemand een vraag of een probleem dan duik ik daar altijd in. Een ander belangrijk onderdeel van mijn service is dat ik mijn klanten in staat wil stellen om kennis te maken met de nieuwe ontwikkelingen. Zoals de 3D techniek, op 3 december is er in de winkel 3D demodag van Panasonic. Dat merk presenteert dan onder andere haar 3D consumenten videocamera, 3D Blue-ray speler en 3D TV. In mijn ogen is 3D dé techniek voor de toekomst en die wil ik mijn klanten niet onthouden.”

Tot het assortiment van Ringfoto Beeldspecialist behoren naast de foto- en videocamera’s en verrekijkers alle denkbare accessoires van fotolijsten tot tassen.

u Ringfoto Beeldspecialist, Leusderweg 112, 033-4620001, www.beeldspecialist.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie