Harold en Stefan bedenken voor iedereen de perfecte uitstraling bij iedere fles.
Harold en Stefan bedenken voor iedereen de perfecte uitstraling bij iedere fles. Marloes Floor
Advertorial

BYC zorgt voor kwaliteits-cava met private branding

18 november 2020 om 15:15 Zakelijk

AMERSFOORT Je ontvangt een lekkere fles wijn en bewaart deze voor een goed moment. Maar als je de kast opendoet, weet je toch echt niet meer welke fles je van wie hebt gekregen. Dat is definitief voorbij met het unieke private branding concept van BYC.

Arnoud J Spaaij

Samen met zijn zakenpartner Stefan van der Horst ontwikkelde Harold Prophitius, met hun bedrijf BYC, het concept om cava de uitstraling te geven van het gewenste moment, de huisstijl van een bedrijf of de sfeer bij een feest. Het tweetal haalt de kwaliteits-cava zelf uit Spanje.

IN KERSTPAKKET Het idee voor een stijlvolle fles met unieke uitstraling ontstond zo’n drie jaar geleden. ,,We hebben een persoonlijke aanpak en bieden een all-in pakket. Van idee tot en met levering. Dus je kunt een logo van je bedrijf aanleveren maar we geven de mogelijkheid er de juiste fles bij te zoeken en geven desgewenst iedere vorm aan het etiket en ook ontwerpen we de afbeelding en kleur. We werken persoonlijk samen met de klant en ook met onze drukker. Bijvoorbeeld om ook de technische kant in kwaliteit te waarborgen.’’

BYC levert de gepersonaliseerde flessen al vanaf tien dozen. ,,En dat kan snel,” zegt Van der Horst. ,,We houden voorraad en grote aantallen worden rechtstreeks geleverd. Bovendien leveren we on demand, zodat de klant geen zorgen heeft over voorraad. We kunnen ook nog heel goed onze cava toevoegen aan een kerstpakket voor dit jaar.’’

BRUILOFT Harold Prophitius plaats een elegante fles cava op tafel. Er prijkt een fraai logo van BYC op het etiket. In een vlot tempo laat Prophitius verschillende voorbeelden zien. Allemaal van bedrijven uit Amersfoort en omgeving. Maar ook particulieren maakten er gebruik van. ,,Renée en Riemer gingen trouwen en nodigden in coronatijd hun gasten met een fles van ons uit’’, legt Prophitius uit. ,,De toegevoegde kaart was in dezelfde uitvoering als onze fles en met een code konden de gasten inloggen op het online feest. Zo konden ze toch gezamenlijk proosten. Hoe mooi is dat?’’

STOER ,,We ontwikkelden voor het Bergpaviljoen een heel eigen lijn. Tijdens Proef Amersfoort stonden ze met oesters en, in plaats van met champagne, met onze cava. Daar stonden wij vanzelfsprekend bij om de reacties, van de bezoekers die aan het proeven waren, te observeren’’, zegt Prophitius met een glimlach.

Zwaartafelen, de firma die stoere meubels levert, geeft iedere klant een fles van BYC cadeau met het credo ‘Het eerste drankje aan deze tafel is van Zwaartafelen’ maar ook Makelaardij De Parel koos voor unieke branding met eigen logo.

BYC heeft naast private branding met BYC Label, de mogelijkheid voor wijncommercie met BYC Trade. Ook voor particulieren die een enkele doos willen. En het bedrijf komt met een eigen merk. ,,Met een eigen cava en onze eigen fles willen we graag het bekendste cava-merk van Nederland worden. Want er is altijd wel wat te vieren”, zegt het duo.

BYC, info@byc.nl, Tel. 033-2340009, www.byc.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie