Annemarie van Asch, Bas van de Grootevheen, Johan van Logtestijn en Setak Said.
Annemarie van Asch, Bas van de Grootevheen, Johan van Logtestijn en Setak Said. De Beelredactie
Advertorial

Flynth toont de voordelen van een digitale administratie

28 oktober 2020 om 15:15 Zakelijk

AMERSFOORT Het digitaliseren van de administratie staat hoog op de agenda van de bedrijfsadviseurs van Flynth. ,,Want dan kun je als ondernemer veel sneller schakelen.” Johan van Logtestijn, senior assistent accountant en bijna 20 jaar werkzaam bij Flynth in Amersfoort: ,,Als accountant en adviseur van ondernemers zijn wij dienstverlenend. Met de inzet van digitale middelen, voorzien wij ondernemers van pro-actief advies, we ontzorgen zo onze klanten. Zij kunnen bezig zijn met hun passie en dat is ondernemen, wij zorgen voor de administratie die daar bij hoort.”

Johan: ,,Dat ontzorgen doen we bijvoorbeeld met een digitale postbus. Omdat we te maken hebben met de coronamaatregelen en klanten vooral op afstand digitaal ontmoeten, is het logisch om documenten digitaal met elkaar uit te wisselen. Een ondernemer kan al zijn facturen, en andere administratieve en financiële documenten daar naartoe laten mailen. Door de koppeling met het eigen administratiepakket worden die vervolgens snel verwerkt. Die postbus herkent zelf bepaalde documenten of gegevens op die documenten. Nu worden alle facturen gelijk bij ontvangst automatisch doorgestuurd naar ons administratiepakket, zodat de factuurdatum leidend is voor de omzetbelasting. De omzetbelasting wordt in de juiste periode afgedragen en teruggevraagd. Ook hebben wij bijvoorbeeld op ieder moment inzicht in de investeringen die een klant heeft gedaan, zodat wij kunnen wijzen op mogelijke investeringsregelingen.”

WETEN WAAR JE RUIMTE ZIT Annemarie van Asch, senior assistentaccountant, is bijna 14 jaar in dienst bij Flynth en werkt in Amersfoort: ,,Bonnetjes kunnen nu via een simpele app op de smartphone worden ingestuurd, een digitaal archief is snel voorhanden. Onze administratie wordt real-time verwerkt en dus zijn de cijfers up-to-date. De ondernemer heeft door ons online FlynthVision Dashboard inzicht in de cijfers en kan tijdig sturing geven aan zijn onderneming. Een bijkomstig voordeel van digitaal zakendoen is dat je overal en altijd inzicht in je administratie hebt.”

HET KAN VEEL GELD SCHELEN Annemarie: ,,Real time inzicht in de administratie gaat Flynth en onze klanten in de komende jaren steeds meer kansen bieden. Ondernemers maken gebruik van verschillende regelingen vanuit de overheid. Denk bijvoorbeeld aan de NOW-regeling. Met een digitale administratie op orde, kun je op tijd je opgave aan het UWV berekenen. Dit zorgt ervoor dat je op een later moment niet vervelend wordt verrast. En weet je of en hoe je personeelsbezetting afgestemd is op je orderportefeuille en je misschien nog wel personeel moet aannemen.”

Annemarie en Johan bespreken de mogelijkheden voor klanten van Flynth: ,,Elke ondernemer is verschillend als het gaat om de behoefte in digitaal zakendoen. Maar, de administratie is noodzakelijk. Wij laten dat noodzakelijke in je voordeel werken door er slimme adviezen aan te koppelen. Zo maken we echt het verschil!”

Ook digitaal zakendoen?
Flynth Amersfoort zit op De Brand en is, vanwege de coronamaatregelen, digitaal bereikbaar via: amersfoort@flynth.nl. Bellen kan ook: 088-236 84 00. Kijk voor meer informatie op: www.flynth.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie