PREMIUM ARTIKEL
Lokale journalistiek uit Amersfoort

‘Maar weinig mensen weten dat geretourneerde kleding bijna altijd wordt vernietigd’

Uitderegio
Foto: Dare it, Wear it, Share it
5 jul 2020, 09:00
Afbeelding
REGIO

,,Webshops zijn eigenlijk helemaal niet open over wat er gebeurt als je je kleding retourneert.” Het zijn de woorden van Amber Kranenburg (20), student communicatie aan de Christelijke Hogeschool Ede. ,,Alles is erop gericht om ervoor te zorgen dat klanten daar zo weinig mogelijk vanaf weten.” Samen met haar klasgenoten Lisa, Geerke, Anne-Roos en Iris heeft Amber de campagne Dare it, Wear it, Share it opgezet. Met als doel? ,,Jongeren bewust maken van de impact die online bestellen met zich meebrengt.”

Dat begon voor de vijf meiden vanuit hun opleiding. ,,Voor een opdracht zaten we te denken aan het thema overconsumptie. Na een week kwam corona en gingen mensen steeds meer kopen, hamsteren en vooral online bestellen”, geeft Kranenburg aan. ,,Ook veel overbodige producten, zonder dat veel mensen daar de gevolgen van weten…” 

Deel dit artikel via: