De wanhoop nabij

5 februari 2020 om 10:34 Column

Van de week en vorige week merkte uw stukkiesschrijver, tevens digitaal sulletje, dat zijn vaardigheden op internet aan een grondige update toe zijn. Afgelopen vrijdag geen krant ontvangen. Dus denk je, effe bellen met de krant, melden dat jij en de (over)buurtjes geen AD/AC hebben ontvangen.

Nou, dat viel tegen, want je belandt in een menu met talloze mogelijkheden. Druk 1 voor opzeggen, druk 2 voor advertentieplaatsen, druk drie voor bezorgklachten. Druk 1 voor welke plaats, druk 2 voor postcode. Pisnijdig verbreek ik de verbinding, tel getergd tot 10. Beneden zit mevrouw de Keijzer met haar tablet op schoot, probeert het op de website van de krant. Dat viel ook tegen want het chatten werd afgebroken, was te druk. Toen er vervolgens een schermpje verscheen met gebruikersnaam en logincode om je klacht te melden haakte ook mijn wederhelft gedesillusioneerd af. Wil een baliemedewerkster aan de lijn die mij begripvol te woord staat, het binnen een paar tellen oplost. Géén akelige eentonige computerstem die emotieloos aanwijzingen opdreunt. Dan geven we het op. Komt mijn eega toch op een briljant idee, we gaan gewoon naar de hoofdredactie in Rotterdam bellen. Krijgen een hartstikke aardige olijke dame van de klantenservice aan de lijn die ons geduldig te woord staat en meteen tegoedbonnen gaat opsturen. De gekochte vrijdagkrant las ineens een stuk prettiger.

Een ander bloedirritant verschijnsel is: 'Cookies'. Wat een ergernis is dat. Als ik op de webpagina van Ziggo wil moet ik eerst dat bestandje accepteren anders kom ik niet op hun site. Dan maar niet op de site. Nog zo'n voorbeeld, kaartjes bestellen voor een try-outvoorstelling van Ronald Goedemondt in theater Flint. Dat gaat via een systeem dat 'Guts' heet. Prima idee om het zo te spelen want er zijn altijd ordinaire zakkenvullers die kaartje opkopen om ze weer met vette winst door te verkopen maar als je niet goed raad weet met dit boekingsprogramma dan heb je dus geen kaartjes voor deze heerlijke cabaretier die overigens in no time was uitverkocht.

Maar het kan gelukkig ook anders, er zijn in 2020 nog klantenservicemedewerkers die ons probleemloos uit de brand helpen. Als het weekblad Libelle helemaal gekreukeld is bezorgd (niet de schuld van de postdame) krijgen we zonder gedoe netjes een nieuw exemplaar bezorgd, hulde.

Tot slot nog een prachtig voorbeeld hoe het ook kan. Van de week komt mevrouw de Keijzer met een grote glimlach terug van het stadhuis. Wilde alvast een gedeelte betalen van dat pittige OZB aanslagbiljet. (80 euro meer dan vorig jaar). Een alleraardigste baliemedewerkster heette haar welkom. Ze mocht het eventueel in termijnen voldoen en als ze hulp nodig had stond de lieverd met raad en daad klaar. Heerlijk zo'n klantvriendelijke loketmedewerkster die meedenkt, adviseert maar vooral luistert en zo zorgt dat je tevreden het pand verlaat!

Joop de Keijzer.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie