Moustafa Hanifi rijdt vanaf deze maand door Amersfoort voor Stomerij Collectief.
Moustafa Hanifi rijdt vanaf deze maand door Amersfoort voor Stomerij Collectief. Hanna de Groot

Collectiviteitskorting met Stomerij Collectief

25 december 2019 om 14:00 Maatschappelijk

AMERSFOORT Vanaf deze maand rijdt hij rond door de Amersfoortse straten: Moustafa Hanifi met zijn busje van Stomerij Collectief. De onderneming, die een aan huis service aanbiedt voor het reinigen van textiel, werd enkele jaren geleden opgericht en breidt zich nu uit over heel Nederland. Een van de eerste plaatsen die wordt bediend: Amersfoort.

Marco van Barneveld, initiatiefnemer van Stomerij Collectief: ,,Er zijn natuurlijk veel bedrijven die stomerijdiensten aanbieden, maar zij gebruiken een koerier of eigen chauffeur. Wij werken met franchisenemers zoals Moustafa Hanifi. Wij willen graag een ondernemer die een bekend en vertrouwd gezicht wordt in de stad of het dorp. Een vakman of -vrouw die kennis heeft en een adviserende rol op zich neemt. Dat vinden we belangrijk in onze dienstverlening.''

Moustafa Hanifi is een van de eerste franchisenemers van Stomerij Collectief. Hij zag dat Van Barneveld al bezig was met het concept en was geïnteresseerd.

Een persoonlijke stomerijservice in AmersfoortUNIEKS ,,Ik was al een tijdje op zoek naar iets voor mezelf, een baan waarbij ik iets actiefs en unieks kon doen. Vroeger had ik ook een eigen onderneming en dat is mij altijd goed bevallen. Toen Stomerij Collectief voorbijkwam, raakte ik dus direct enthousiast. Mijn kinderen zijn nu wat ouder en ik heb tijd om mij in te zetten voor een eigen franchiseonderneming.''

Stomerij Collectief haalt wasgoed op bij particulieren en bedrijven. Dit kunnen zorginstellingen zijn, hotels, mensen met een uniform, mantelzorgers, maar ook iemand die een mooi pak heeft en dit professioneel wilt laten reinigen. ,,Het wasgoed halen wij persoonlijk bij de klant op en brengen we naar onze gecontracteerde reinigers. Deze textielreinigers zijn de experts, maar wij kunnen hen onafhankelijk beoordelen. Als wij niet tevreden zijn, kunnen we van reiniger veranderen. Dit zorgt ervoor dat onze klant altijd zo goed mogelijk wordt bediend. Tevens verandert het aanspreekpunt, de franchisenemer, niet. Dat heeft veel voordelen.''

CONCEPT Het concept van Stomerij Collectief is interessant, want hoe meer klanten met dezelfde postcode, hoe meer korting zij ontvangen op hun stomerijkosten. Van Barneveld: ,,Samen met je buurtbewoners kan je de korting opbouwen. Op onze website is te zien hoeveel mensen met jouw postcode al bij ons klant zijn, en dus hoeveel korting je ontvangt. Dit kan hoog oplopen. De definitieve korting wordt een dag voor het ophalen van het wasgoed berekend.''

Hanifi: ,,Ik ga dagelijks een route door Amersfoort rijden, deze wordt zo effectief mogelijk gecreëerd door middel van de postcodes van onze klanten. Na verloop van tijd zullen we de routes optimaliseren op basis van ervaring en feedback van onze klanten. Ik kijk ernaar uit om in Amersfoort te gaan rijden! Het is een prachtige stad midden in het land en ik hoop de bewoners binnenkort persoonlijk te mogen ontmoeten.''

Meer informatie over de diensten van Stomerij Collectief is te vinden op www.stomerijcollectief.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie