Campagnebeeld Hartenrakers
Campagnebeeld Hartenrakers SetVexy

Creatief marketingbureau Redmatters pakt haar wapens op in de strijd voor emotie

11 oktober 2019 om 09:35 Nieuws Deel je nieuws

De stijgende hoeveelheid beschikbare (online) data wordt steeds meer aangegrepen en gebruikt als primaire drijver voor marketingdoeleinden. Creatief marketingbureau Redmatters is een campagne gestart om het tegengeluid te geven. De zelfbenoemde Hartenrakers van het bureau laden hun wapens in de strijd - niet tegen ratio, maar vóór emotie.

 

Het is een nieuw geluid in de snelle, data-driven wereld van vandaag: terug naar het hart en focus op de kracht van emotie in het menselijk brein. Hoewel data laat zien wie de doelgroep is en wat ze beweegt, gelooft Redmatters dat ratio nooit het startpunt kan zijn. Bert Wisniewski, medeoprichter van Redmatters, legt uit: ‘Mensen kiezen vanuit het hart en maken keuzes op basis van emotie. Ratio speelt een rol, maar kan van klanten geen loyale fans maken. Dat lukt pas als je harten raakt.’

De nieuwe campagne van Redmatters heet Hartenrakers en verwijst naar de werknemers van het bureau. In het campagnebeeld staan zij in de aanval; ieder met een eigen expertise, een eigen wapen, om de doelgroep van de klant te raken.

‘Je kunt pas harten raken als je dat van jezelf laat zien,’ stelt Wisniewski. Dit statement is een echo van Simon Sinek’s ‘Start with Why’, een bewezen marketingconcept dat Redmatters al sinds haar ontstaan met succes toepast. Meer informatie over de Hartenrakers is te vinden op Redmatters.com.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie