Amersfoorter helpt Nickelodeon Award winnaars aan #2 YouTube hit

20 augustus 2018 om 15:46 lokaal Deel je nieuws

Het populaire vloggersduo Girlys Blog - bestaande uit Jade en Gina - heeft met hun debuutsingle ‘Landen Op Ibiza’ de #2 best bekeken music video gescoord op YouTube! De Amersfoortse muziekprofessional Quincy Troeno heeft hier een aanzienlijke bijdrage aan geleverd.

De music video heeft in een kort tijdsbestek ruim een miljoen views behaald op het platform! Hiermee houdt het speciale project van Nickeldeon Award winnaars Girlys Blog namen als Bizzey, Boef en Drake achter zich in de Music Video Chart van YouTube.

De in Amersfoort wonende Quincy Troeno - die het maken van het nummer begeleid heeft als A&R manager en tevens heeft meegeschreven aan 'Landen Op Ibiza' - is erg trots op het resultaat. “De meiden wilden altijd al een eigen song uitbrengen en dat ik hen hiermee kon helpen is top”, aldus de muziekprofessional. “Dat het vervolgens zo groots wordt opgepakt is fantastisch en verdient zoveel respect! Jade en Gina vermaken hun 'Girlys' al jaren met verschillende video's en die liefde krijgen zij nu terug van de fans.”

Troeno houdt zich als Social Media Manager bij Sorted Management normaal gesproken bezig met de online marketing van artiesten als Hardwell (tweevoudig DJ van de wereld) en KUNGS (bekend van de hit 'This Girl'), maar vindt het een mooi uitstapje om te werken aan 'Landen Op Ibiza'. "Ik houd erg van urban/pop muziek en heb geprobeerd om de beste mensen in te schakelen om hier een succes van te maken", legt hij uit. "Zo kwam ik uit bij talentvolle songwriters als Arno Schaddé van Dooren en Erik Grovenstein, en heb ik Willem Lasersoms (bekend van hits voor o.a. MainStreet, Vinchenzo en Yes-R) benaderd om de productie te doen. Willem heeft dit uiteindelijk opgepakt met voormalig MainStreet zanger Nils Käller." 

Jade en Gina zijn de meiden achter Girlys Blog. De vriendinnen zijn al vanaf jongs af aan bezig met echte meidendingen en keken samen altijd naar verschillende video’s en vlogs op het internet. De video’s op YouTube zijn erg geliefd onder meisjes tussen de 8-15 jaar oud en behalen honderdduizenden views per video. Naast hun snelgroeiende YouTube kanaal zijn de Girlys ook te volgen via Instagram waar ze ruim 191.000 volgers hebben. In maart 2018 wonnen de meiden de Kids’ Choice Award voor ‘Favoriete Internet Ster – Nederland & Belgie¨’. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie