Afbeelding
Shutterstock

Veel organisaties bieden medewerkers een relatiegeschenk aan

26 juli 2021 om 10:47 Partnercontent

Een groot aantal medewerkers heeft van hun werkgever een relatiegeschenk ontvangen in de afgelopen maand. Veel werkgevers proberen hun medewerkers met deze relatiegeschenken te bedanken voor de bewezen diensten in de afgelopen periode. Nog altijd wordt er grotendeels vanuit huis gewerkt. Zowel voor de werkgever, als voor werknemers vervelend. Al is de verwachting, dat men niet volledig terug naar kantoor zal gaan als dit straks weer wordt toegestaan door de overheid. De ene organisatie kiest voor een cadeaubon om samen met het gezin wat leuks te doen tijdens de zomervakantie. Anderen gaan voor een gepersonaliseerd relatiegeschenk.

Gepersonaliseerde relatiegeschenken zijn populair

Relatiegeschenken bedrukken is ontzettend populair dit jaar. Het bedrukken van een relatiegeschenk betekent niet per definitie, dat men ervoor kiest om het logo van de organisatie op het relatiegeschenk te laten zetten. Veel leuker is het om een relatiegeschenk van een persoonlijke boodschap te voorzien. Bedank je collega’s met een bedrukt relatiegeschenk, of wens hen een goede zomer toe. Op internet zijn talloze foto’s te vinden van mensen die het bedrukte relatiegeschenk van hun werkgever delen. Het delen van deze foto’s toont aan dat men blij is met dit type relatiegeschenken. Daarbij kan het een goede vorm van reclame zijn voor werkgevers.

Combinatie van verschillende cadeautjes

Het populairst zijn de pakketten met verschillende relatiegeschenken. Denk bijvoorbeeld aan een combinatie van een bedrukt glas met een goede wijn of verschillende speciaalbiertjes. Vergeet niet een borrelhapje aan zo’n pakket toe te voegen! Het biedt een goede basis voor een ontspannen avond. Iets wat veel medewerkers zullen kunnen gebruiken in de huidige tijd. Niet alleen beginnen veel mensen het werken vanuit huis langzaamaan zat te worden. Ook is het bij veel bedrijven ontzettend druk. De werkloosheid was in Nederland zelden zo laag als dat nu het geval is. Het toont aan dat het voor veel bedrijven lastig is om aan geschoold personeel te komen. Iets wat de werkdruk op de bestaande medewerkers verhoogt.

Relatiegeschenken niet alleen rond de jaarwisseling

Voorheen werd vaak gedacht dat relatiegeschenken slechts bij de jaarwisseling aan medewerkers en zakenpartners werden uitgereikt. De huidige pandemie laat zien, dat men hier ook gedurende het jaar voor kan kiezen. In dit geval gaat het vaak om een vervanging voor bijvoorbeeld een zomerborrel. De borrel kon dit jaar niet in fysieke vorm doorgaan bij veel bedrijven. Met een leuk borrelpakket kan er alsnog digitaal geborreld worden door medewerkers van de organisatie. De hoop is sterk, dat de borrel rond de jaarwisseling wel weer doorgang kan vinden. Men is toe aan sociaal contact op kantoor, in plaats van in een digitale setting. Digitaal verloopt het contact op een hele andere, minder persoonlijke manier. Iets wat veel mensen als het grootste nadeel van thuiswerken zien. 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie