Afbeelding
Nander de Wijk

Een bedrijfsfilm: wat levert het je als lokale ondernemer op?

8 juli 2021 om 07:16 Partnercontent

Een bedrijfsfilm: hoe en wat?

Een bedrijfsfilm filmen, waarom zou je? Een goede vraag, die een nog veel beter antwoord verdient. Er zijn legio voordelen van het laten maken van een bedrijfsfilm. Met je bedrijfsfilm zet je je bedrijf op de kaart. Dat klinkt vaag, maar sta ons toe dit toe te lichten. Er zijn talloze bedrijven op de markt en op het eerste gezicht lijken ze allemaal één pot nat. Maar achter de schermen kunnen ze echter flink van elkaar verschillen. Jij bent ervan overtuigd dat je een unieke set vaardigheden in de strijd kunt brengen? Bewijs het maar! Je doet het aan de hand van een video.

Ook voor mij? Ja, ook voor jou

Jij bent uniek. Dat weet je zelf al, maar spoedig zal de rest van Nederland het ook realiseren – aan de hand van je bedrijfsfilm. Of je nu een groot bedrijf bent, of juist piepklein: een bedrijfsfilm zet je op de kaart. Dat geldt voor bedrijven die lokaal ondernemen, maar ook voor nationale spelers. Waarom? Het internet is vrij toegankelijk en dat binnen enkele muisklikken. Als lokaal bedrijf kun je via het web heel gemakkelijk klanten aan de andere kant van het land bereiken. Bedrijfsvideo’s zijn ideaal voor elk bedrijf met een webshop en online aanbod.

Dit kan een goede bedrijfsfilm voor je betekenen

Een goede filmscène nestelt zich in je hoofd. Denk maar eens aan je lievelingsfilm. De kans is groot dat je je lievelingsscène uit die film in zijn geheel in je hoofd kunt afspelen en de dialoog woord voor woord kunt uitspreken. Dat is de unieke kracht van cinematografie en precies datgene wat storytelling voor je kan betekenen: een mooi, uniek verhaal blijft hangen.


Jouw boodschap de wereld in

Kies je voor een unieke bedrijfsfilm? Of wil je een promotiefilm laten maken? Waar je ook voor kiest: jouw verhaal wordt de wereld in geholpen. Je bouwt naamsbekendheid op en niet alleen dat, ook goodwill onder je klanten. Laat maar eens zien waarom klanten voor jou moeten kiezen. Waarom je bedrijf deugt en waarom je een streepje voor hebt op al je concurrenten.

Wat heb je nodig?

De drie belangrijkste elementen voor een geslaagde bedrijfs- of promotiefilm zijn: kwaliteit, authenticiteit en betrouwbaarheid. Blijf je authentiek in je video – trouw aan jezelf en aan je principes – dan kom je geloofwaardig voor de dag. Ben je eerlijk, dan bouw je een reputatie op als betrouwbaar bedrijf. De kwaliteit van de video zit hem vooral in het script en in de technische afwerking. Wees ook origineel: video’s zijn overal – je publiek heeft vrijwel alles al gezien.

Wie heeft wat jij hebt?

Niemand. Dat is het korte antwoord. Het lange antwoord is dat elk bedrijf uniek is en weer andere ‘wapens’ in de strijd kan brengen. Aan de hand van die wapens (zoals unieke producten/diensten, goede klantenservice en/of nobele intenties) kan je je profileren. Een bedrijf zonder duidelijk profiel wordt door iedereen in de (digitale) winkel voorbijgelopen.

Voordeel van een promotiefilm

Wist je dat onderzoek van Orion21 heeft aangetoond dat een landingspagina waarop een promotiefilm staat kan leiden tot wel 800% meer conversie dan wanneer diezelfde pagina (!) geen video heeft? Dat zijn enorme aantallen. De winst die je kunt behalen met een video is enorm. Ook worden video’s maar liefst 1200% keer meer gedeeld dan de optelsom van links en tekst. Waarom? Mensen zijn dol op bewegend beeld en audio: een video prikkelt meerdere zintuigen.

Lift mee op de trend

Video’s die het op het moment goed doen, zijn onder meer: ‘achter de schermen’ video’s, video’s waarin een product of dienst wordt toegelicht, klant reviews, interviews en gepersonaliseerde boodschappen, met als doel een directe brug te slaan tussen de producent/aanbieder en de kijker/klant.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie